Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
21. februar 2002 - 16:30 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

opdatering af andre felter fra et felt.

Hej!

Jeg har 2 tabeller og en form.

På min form har jeg en comboboks med poster fra en tabel. Når jeg vælger en post i denne comboboks vil jeg gerne kunne opdatere nogle andre tekstfelter med indholdet ud fra den rækken i min tabel.

Hvordan gør jeg dette? (Access 2000)
21. februar 2002 - 16:34 #1
På komboboksens EfterOpdatering-hændelse placere du denne kode (som nok skal tilpasses lidt):

Me![DitAndetTekstfelt] = Me!DinKomboboks

Såre simpelt :o)

/Thomas
21. februar 2002 - 16:38 #2
arh, du vil lave hente værdien fra den post i tabellen, som passer til det, du har valgt i komboboksen?

Så ser det lidt mere komplekst ud:

Me![DitAndetTekstfelt] = DLookup("[Feltet_i_tabellen]", "Tabellens_Navn", "[Felt_Som_Passer_til_komboboks] = '" & Me!DinKomboboks & "'"
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
21. februar 2002 - 16:44 #3
hmm.. det kan jeg ikke lige få til at virke.

Mit felt hedder "PC Type", de felter jeg skal opdatere fra tabellen hedder "RAM", "Processor", "Harddisk" og "OS" og tabellen hedder også "PC Type".

Det er en engelsk version af Access 2000.
Avatar billede terry Ekspert
21. februar 2002 - 20:09 #4
The easiest way is to have more than one column in your ComboBox the extra columns can be hidden. Then when you make a selection from th ecombo box you can take the values of the columns of interest and put them in your fields

In the combo's AFTER UPDATE event

Me!fld1 = me!Combo.column(0) 'Columns start from 0
Me!fld1 = me!Combo.column(1)
.

The next easiest way is to send the db to me terry@santhell.dk
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2002 - 22:33 #5
kh. hows it going?
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
27. februar 2002 - 09:57 #6
jeg har droppet mit access projekt, og lavet det i ASP istedet :)
Avatar billede terry Ekspert
27. februar 2002 - 09:59 #7
Whats the reason for chnaging to ASP? I wouldnt have thought thatwas an easy way!
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
27. februar 2002 - 10:02 #8
jeg er vant til at kode i ASP, og har rodet minimalt med Access.