Avatar billede jenskf4 Nybegynder
21. februar 2002 - 15:14 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

2 "on's" i en body-tag?

Hej

Da jeg har en side, som skal lukkes hårdt og brutalt, når brugeren enten kører musepointeren hen over den eller væk fra den, har jeg lavet følgende script, som desværre ikke virker.

<BODY onMouseOver="GoBack();" onMouseOut="GoBack();">

Jeg er meget interesseret i at få at vide, hvordan man både lytter efter "onMouseOver" og "onMouseOut" i body-tagen.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
21. februar 2002 - 15:18 #1
sådan som du gør!, og hvis du vil flere ting med et ; imellem
Men jeg tror bare ikke lige de 2 ting du bruger er så gode i body

musen vil jo altid være i body?
Avatar billede keysersoze Guru
21. februar 2002 - 15:22 #2
onmouseover og onmouseout i et body-tag? jeg tvivler... skal laves på en knap eller noget i stedet
Avatar billede jenskf4 Nybegynder
21. februar 2002 - 15:31 #3
Ok. Men kan I så hjælpe mig med at finde et alternativ?

Jeg har en side, som ikke vil lade sig lukke, fordi den har startet et RealOnePlayer i sig (et ikke-browser-vindue). Havde jeg startet næsten alt andet på denne side, ville det have virket (har prøvet).

Hvis "visning" er sat til "eksternt_vindue" (omtalte RealOnePlayer) går den aldrig tilbage (GoBack), mens er "visning" sat til "popup_vindue", gør den det uden problemer - hvorfor?

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta name="Microsoft Border" content="none">
<script language=javascript>
function GoBack(){
java script:history.back(-1)
}

function PopWin(url,h,w) { var ww = 480, wh = 340, leftPos = null, topPos = null;

IE=(document.all)?true:false;
var wh = (IE)?document.body.clientHeight : window.innerHeight;
var ww = (IE)?document.body.clientWidth : window.innerWidth;

if (top.screen){
  if (screen.width){
    leftPos = Math.round((ww-w-10)/2);
    topPos = Math.round((wh-h-29)/2);
  } else {
    leftPos = 50
    topPos = 50
  }

popupWin = window.open(url, 'popup', 'height=' + h + ',width=' + w + ',top=' + topPos + ',left=' + leftPos + '')
}

</script>

</head>

<BODY>

</script>
<p>

<%

if Request.Cookies("notFirstTime") = "true" Then OpenURL
if Request.Cookies("notFirstTime") = "" Then response.redirect ("indstillinger1.asp")
if Request.Cookies("notFirstTime") = "false" Then response.redirect ("indstillinger1.asp")
if Request.QueryString("URL") = "indstillinger" Then response.redirect ("indstillinger1.asp")

%>

<% function OpenURL

S = Request.QueryString("URL")
P = inStr(S, "|")
if P > 0 Then
      leftURL = Left(S, P - 1)
      rightURL = Mid(S, P + 1, 255)

      if Request.Cookies("Internetforbindelse") = "low" Then
        URL = leftURL
        else
            if Request.Cookies("Internetforbindelse") = "high" Then
                URL = rightURL
            end if
else
    URL = Request.QueryString("URL")
end if

if Request.Cookies("visning") = "eksternt_vindue" Then
    response.write"<script>window.location.href('"&URL&"');</script>"

    else
        if Request.Cookies("visning") = "popup_vindue" Then
            response.write"<script>PopWin('popupmedia2.asp?URL=" & URL & "',256,301);</script>"
        end if

end function
%>

<script>
GoBack();
</script>

</html>
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
21. februar 2002 - 23:44 #4
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta name="Microsoft Border" content="none">
<script language=javascript>
function PopWin(url,h,w) { var ww = 480, wh = 340, leftPos = null, topPos = null;

IE=(document.all)?true:false;
var wh = (IE)?document.body.clientHeight : window.innerHeight;
var ww = (IE)?document.body.clientWidth : window.innerWidth;

if (top.screen){
  if (screen.width){
    leftPos = Math.round((ww-w-10)/2);
    topPos = Math.round((wh-h-29)/2);
  } else {
    leftPos = 50
    topPos = 50
  }

popupWin = window.open(url, 'popup', 'height=' + h + ',width=' + w + ',top=' + topPos + ',left=' + leftPos + '')
}

</script>

</head>

<BODY>

<p>

<%

if Request.Cookies("notFirstTime") = "true" Then OpenURL
if Request.Cookies("notFirstTime") = "" Then response.redirect ("indstillinger1.asp")
if Request.Cookies("notFirstTime") = "false" Then response.redirect ("indstillinger1.asp")
if Request.QueryString("URL") = "indstillinger" Then response.redirect ("indstillinger1.asp")

%>

<% function OpenURL

S = Request.QueryString("URL")
P = inStr(S, "|")
if P > 0 Then
      leftURL = Left(S, P - 1)
      rightURL = Mid(S, P + 1, 255)

      if Request.Cookies("Internetforbindelse") = "low" Then
        URL = leftURL
        else
            if Request.Cookies("Internetforbindelse") = "high" Then
                URL = rightURL
            end if
else
    URL = Request.QueryString("URL")
end if

if Request.Cookies("visning") = "eksternt_vindue" Then
    response.write"<script>window.location.href('"&URL&"');</script>"

    else
        if Request.Cookies("visning") = "popup_vindue" Then
            response.write"<script>PopWin('popupmedia2.asp?URL=" & URL & "',256,301);</script>"
        end if

end function
Response.Write"<script language=""JavaScript"">"
Response.Write{"
Response.Write"java script:history.back(1);"
Response.Write"}"
Response.Write"</script>"
%>

</html>

Det burde virke er ikke 100% sikker...
MVH
Mr.Meincke
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
21. februar 2002 - 23:45 #5
Ups...Glemte at sætte det som et svar