Avatar billede dengamle Nybegynder
21. februar 2002 - 14:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Genvejstast - placer cursor i bunden af aktuel side

Jeg mangler en genvejstast til at placere cursor i bunden af aktuel side. Det skal ikke forveksles med "CTRL + END" som placerer cursor i bunden af hele dokumentet.
Det er til Office97 og 2000.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
21. februar 2002 - 14:43 #1
ALT+CRL+PAGEDOWN
Avatar billede fastwrite Nybegynder
21. februar 2002 - 14:43 #2
prøver igen.. ALT+CTRL+PAGEDOWN..
21. februar 2002 - 14:45 #3
Hvis du er træt af, at ALT skal bruges (begge hænder), så kan du jo bruge CTRL+PageDown efterfulgt af PilOP !!
Avatar billede dengamle Nybegynder
21. februar 2002 - 15:19 #4
cursor flytter sig et stykke, men går ikke ned i bunden af den aktuelle side.
flere ideer modtages gerne
/dengamle
21. februar 2002 - 15:23 #5
Hvilken version har du ?

CTRL+ALT+PAGEDOWN virker fint i min Word2000
det gør CTRL+PAGEDOWN og PILOP også.

Jeg kender ikke andre.
Avatar billede dengamle Nybegynder
21. februar 2002 - 16:33 #6
Hej igen.
Lige for tiden er det Office97, som jeg benytter.
Din kommando CTRL+ALT+Pagedown, flytter sig til sidste karakter på skærmbilledet, men det er jo ikke det samme som siden. genvejs kombinationen skal bruge i en macro.
Jeg benytter ligeledes forskellige typografier - jeg ved ikke om det har nogen betydning.
Avatar billede jkrons Professor
21. februar 2002 - 21:34 #7
Jeg mener ikke at Word har en indbygget genvejskommando, der gør det du ønsker. Følgende kode flytter markøren til efter det sidste bogstav i sidste tekstlinie på en given side:

Sub FlytSidst()
    Application.Browser.Next
    Selection.MoveUp Unit:=wdLine, Count:=1
    Selection.EndKey Unit:=wdLine
End Sub
Avatar billede dengamle Nybegynder
24. februar 2002 - 15:01 #8
Jeg valgte at bruge Ctrl+Pagedown og Pilup, det havde den ønskede virkning, så der er point til flemmingdahl.
/dengamle
Avatar billede fray Nybegynder
12. november 2003 - 15:52 #9
Du kan altid finde den slags genvejstaster på www.genvejstasten.dk

Har du selv nogle gode genvejstaster du vil dele med andre kan du også taste dem ind her.

/Michael