Avatar billede d8tv Nybegynder
21. februar 2002 - 10:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Læsning af username fra netværkslogin!

Hvorledes og er det muligt at forespørge på følgende i ASP:
Brugernavn, som en bruger er logget på netværket med.
Active Directory log in, username variablen, der kan ses v.h.a. SET kommandoen fra en DOS-prompt.

Evt. ved brug af en Request.ServerVariables eller Request.Cooking procedure.
Avatar billede excession Nybegynder
21. februar 2002 - 11:27 #1
sådan her:

<%@ LANGUAGE = VBScript %>
<% Option Explicit %>

<!*************************
This sample is provided for educational purposes only. It is not intended to be
used in a production environment, has not been tested in a production environment,
and Microsoft will not provide technical support for it.
*************************>

<%
    'Force Authentication if the LOGON_USER Server Variable is blank
    'by sending the Response.Status of 401 Access Denied.

    'Finish the Page by issuing a Response.End so that a user
    'cannot cancel through the dialog box.

    If Request.ServerVariables("LOGON_USER") = "" Then
        Response.Status = "401 Access Denied"
        Response.End
    End If
%>

<HTML>
    <HEAD>
        <TITLE>Login Screens</TITLE>
    </HEAD>

    <BODY BGCOLOR="White" TOPMARGIN="10" LEFTMARGIN="10">

        <!-- Display header. -->

        <FONT SIZE="4" FACE="ARIAL, HELVETICA">
        <B>Login Screens</B></FONT><BR>

        <HR SIZE="1" COLOR="#000000">

        <!-- Display LOGON_USER Server variable. -->

        You logged in as user:<B>  <%= Request.ServerVariables("LOGON_USER") %></B>

        <!-- Display AUTH_TYPE Server variable. -->

        <P>You were authenticated using:<B>  <%= Request.ServerVariables("AUTH_TYPE") %></B> authentication.</P>

    </BODY>
</HTML>

-- xs
Avatar billede d8tv Nybegynder
21. februar 2002 - 12:05 #2
Her er der tale om at hente brugernavnet fra webserveren, som brugeren har logget sig på med v.h.a. Basic Authentication metoden.
Jeg er interesseret i brugernavnet som en netværksbrugeren har logget på netværket med v.h.a. AD (aktive directory) i Windows 2000 miljøet. Brugernavnet kan ses ved at køre en SET kommando fra en DOS-prompt.
En variabel som browseren måske gemmer og som kan hentes v.h.a. et ÁSP-script.
Avatar billede excession Nybegynder
21. februar 2002 - 12:21 #3
der er vist kun de 2 her som kommer i nærheden af det du spørger om

Request.ServerVariables("REMOTE_USER")
Request.ServerVariables("LOGON_USER")

-- xs
Avatar billede d8tv Nybegynder
09. december 2005 - 12:16 #4
ok