Avatar billede briank Nybegynder
21. februar 2002 - 01:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

onload + "maximize" af samme side

Hej

jeg ønsker at få min side default.htm "maximeret" ved load (onload) af siden med nedenstående funktion og mangler lige noget hjælp.

Jeg kalder pt default.htm som ved onload kalder en ny side "desktop.htm" med nedenstående funktion. Jeg håber at alt kan klares ved kald af kun EN side, nemlig defalut.htm så jeg kan flytte koden fra desktop.htm tilbage i default.htm

function maxscreen(page) {
    var width = screen.width
    var height = screen.height

    window.open(page,null,'width='+width+',height='+height+',top=0,left=0,scrollbars=no');
}

Kan det lade sig gøre ??

mvh BrianK
Avatar billede jegkanikkeloggeind Nybegynder
21. februar 2002 - 01:11 #1
<engang>
Det regnes for yderst dålig etikette (da maximerede vinduer er squide irriterende), men gøres med:

window.resizeTo(screen.width, screen.height);

....skrevet i dit default.asp
/mvh
</olebole>
Avatar billede jegkanikkeloggeind Nybegynder
21. februar 2002 - 01:11 #2
... i script-tags, selvfølgelig  :o))
Avatar billede briank Nybegynder
21. februar 2002 - 01:25 #3
mit problem er at jeg ønsker at default.htm starter uden menuer og den eneste måde jeg kan klare det på er ved at kalde window.open som så åbner et nyt vindue. Ved at bruge window.resize kan jeg jo ikke fjerne menuer, eller hvad ??
Avatar billede jegkanikkeloggeind Nybegynder
21. februar 2002 - 01:27 #4
Du kan heldigvis _aldrig_ fjerne de barer, der hører til i brugerens browser. Den er jo hans ejendom - ikke din - og derfor har man sikret sig mod pilfingre som dig  ;o)
/mvh
Avatar billede briank Nybegynder
21. februar 2002 - 10:04 #5
hvis man alligevel ønsker at en startside uden menuer (jeg ved det er dårlig etikette) :-) og kun med en scrollbar, kan det lade sig gøre på en enkelt og smart måde som f.eks ved en ONLOAD, please :-))

Jeg kan godt lave en "klodset løsning" men håber på en løsning fra en klog person :-)
Avatar billede jegkanikkeloggeind Nybegynder
21. februar 2002 - 19:31 #6
Nej, du kommer ikke udenom et popUp-vindue, genereret via JavaScript.
/mvh
Avatar billede jegkanikkeloggeind Nybegynder
21. februar 2002 - 19:34 #7
...og hvad klogskab angår, er jeg sikker på, du ikke finder en i dette forum, der kan noget, jeg ikke kan - på lige netop dette felt  :o)
/mvh
Avatar billede briank Nybegynder
21. februar 2002 - 19:35 #8
det var ærgeligt, havde håbet på en smartere løsning. Tak for kommentarene :-)