Avatar billede menace_ Nybegynder
20. februar 2002 - 23:12 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

mystisk computer

jeg har en ven som har et problem med sin computer.
når han spiller bliver hukommelsen fyldt op, indtil den er så fyldt at spillet går ned...
dvs. man står bare helt stille med grå skærm og lyden fra spillet er der stadig væk indtil man trykker ctrl+alt+del og sletter jobbet.
nogle der har nogle løsninger på dette problem ??
System Information:
Operating System: Windows 2000 Version: 5.0.2195 Service Pack 2
Processor Type:  AMD Athlon(tm) 900MHz
Physical Memory:  261600KB
Display Info:    1024 x 768 65536 colors, 16-bit
Video Card:      ASUS 7100 400MX 64 MB. RAM.
vi har prøvet med standard driverne og nyeste nvidia drivere..
Avatar billede hemning Nybegynder
20. februar 2002 - 23:14 #1
Hvilket spil er der tale om?
Avatar billede berg Nybegynder
20. februar 2002 - 23:17 #2
Du siger selv at hukommelsen bliver fyldt op! Er det HD'en? eller rammene? Hvis det er rammene er der noget galt med dem, de skal kunne skrives på konstant, ganske bliver det så langsommere (da det til sidst "ligger i lag") men kan ikke blive fyldt op til bristepunktet. Nogle spil har brug for lidt "swap" space på HD'en, som den kun bruger når der spilles, så kan han jo prøve at frigøre noget plads.

Hvis du mener rammene så prøv at skift dem, byt dem evt. ud med dine egne bare for at teste...
Avatar billede menace_ Nybegynder
20. februar 2002 - 23:28 #3
det er generelt alle spil såsom counter strike og return to castle wolfenstein.
den har 64 mb på grafikkortet, 256 mb ram og den har 512 swap file...
Avatar billede berg Nybegynder
20. februar 2002 - 23:47 #4
For mig lyder det som ram fejl så, hvis det ikke er det, er jeg tom :(.
Avatar billede hemning Nybegynder
20. februar 2002 - 23:51 #5
Eller bare en af de normale Microsoft fejl!
Avatar billede halifax Nybegynder
20. februar 2002 - 23:52 #6
Her er en dansk artikel m/billeder om optimering af swap fil i Win2000
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2494

og om optimering af harddisk
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2468&SegmentID=6497

Måske er der lidt inspiration at hente
Avatar billede menace_ Nybegynder
22. maj 2002 - 10:39 #7
problemet var RAM fejl og en grafikkort fejl.