Avatar billede beerton Nybegynder
20. februar 2002 - 19:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

tael antal klik paa link

Jeg har igen et problem. Hvordan kan faa php/mysql til at taelle antal kliks paa hvert enkelt link. Jeg har en database "links" med disse felter: id, url, name, topic, country, clicks.
Og dette script, der kun viser linket, sortere det efter antal kliks, men den taeller ikke antal kliks. Hvordan faar jeg det til at goere det.

<?
$foresp = mysql_query("select id, name, url, topic, country, clicks from links
order by clicks desc");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
echo "<p><a href=\"$data[url]\">$data[name]</a></p>";
}
?>
Avatar billede snigermunken Nybegynder
20. februar 2002 - 19:08 #1
<?
$foresp = mysql_query("select id, name, url, topic, country, clicks from links
order by clicks desc");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
echo "<p><a href=\"´linkud.php?id=$data[id]\">$data[name]</a></p>";
}
?>

Så laver du siden linkud.php

<?
$foresp = mysql_query("select id, name, url, topic, country, clicks from links Where id = '$id'
order by clicks desc");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
$klik = $data[clicks]+1;
$update = mysql_query("UPDATE links SET clicks = '$klik' WHERE id=$id");
header("location: $data[url]");
}
?>
Avatar billede beerton Nybegynder
20. februar 2002 - 19:14 #2
Jeg faar denne fejlmeddelelse

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /web/www.floorballnow.com/www/linkud.php:3) in /web/www.floorballnow.com/www/linkud.php on line 9
Avatar billede snigermunken Nybegynder
20. februar 2002 - 19:15 #3
den skal stå for <html>

og andre echo er
Avatar billede beerton Nybegynder
20. februar 2002 - 19:21 #4
Den staar som den eneste ting paa siden. Det maa vaere en anden fejl
Avatar billede snigermunken Nybegynder
20. februar 2002 - 19:28 #5
prøv:

<?
$foresp = mysql_query("select id, name, url, topic, country, clicks from links Where id = '$id'
order by clicks desc");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
$klik = $data[clicks]+1;
header("location: $data[url]");
$update = mysql_query("UPDATE links SET clicks = '$klik' WHERE id=$id");
}
?>
Avatar billede snigermunken Nybegynder
20. februar 2002 - 19:40 #6
vis det ikke virker ved jeg ikke helt, her er koderne fra min "Klik tæller":

Links siden:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Link tæller</title>
</head>

<body>
<span class="s">Links:</span>
<table width="100%"><?
include("dbsel.php");
$foresp = mysql_query("SELECT nr, navn, counter FROM linkud order by navn");
while($data = mysql_fetch_row($foresp)){
echo "<tr>
      <td><a href=\"redir.php?nr=$data[0]\">$data[1]</a></td>
      <td>$data[2]</td>
</tr>";
}
?>
</table>
</body>
</html>

og redir.php:
<?
include("dbsel.php");
$foresp = mysql_query("SELECT counter, link FROM linkud WHERE nr='$nr'");
while($data = mysql_fetch_row($foresp)){
$svar = $data[0]+1;
header ("Location: $data[1]");
$update = mysql_query("UPDATE linkud SET counter = '$svar' WHERE nr=$nr");
}
?>
Avatar billede snigermunken Nybegynder
21. februar 2002 - 17:18 #7
det kunne være rart med lidt feedback om det virker.
Avatar billede beerton Nybegynder
26. februar 2002 - 17:09 #8
Det virker ikke. Jeg har droppet ideen, men du ka faa dine point hvis du laver et svar.
Avatar billede beerton Nybegynder
13. maj 2002 - 14:15 #9
Lukker