Avatar billede sargon Nybegynder
20. februar 2002 - 18:01 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

ISDN og flere Computere??

Kan man godt ha sat flere computere til ISDN end en puter. for jeg vil gerne ha flere sat til mit ISDN....
Hvis man kan hvordan gør man og havd skal jeg bruge??
Avatar billede hemning Nybegynder
20. februar 2002 - 18:04 #1
Køb en ISDN-router! Eller lav en Linux maskine, hvor du sætter ISDN forbindelsen til, på denne maskine sætter du så en DHCP-server op og det virker!
Avatar billede professoren Nybegynder
20. februar 2002 - 18:07 #2
ISDN giver dig 2 x 64 kbit linier. Der er intet i vejen med at koble 2
komputer til 2 linier, eller har 1 pc som server, 1 som workstation. Men
hvis du vil have flere en 2...hvor mange har du?
Avatar billede sargon Nybegynder
20. februar 2002 - 18:09 #3
jeg har lige lavet en comp. så jeg har to ialt så jeg vil gerne ha den anden på nettet osse :)
Avatar billede hemning Nybegynder
20. februar 2002 - 18:10 #4
Jeg ville foreslå at du ville købe en billig computer, installere Linux Mandrake og sætte en DHCP server op! Så kan du sætte den op med en hub, og du kan også bruge den, hvis du engang vil ha' ADSL, eller hvad der ellers kommer! På den kan du også sætte en firewall m.m. op og det er gratis!
Avatar billede mufboy Nybegynder
20. februar 2002 - 18:14 #5
Du kan få en "router"! eller downloade http://sygate.com/products/gate_ov.htm som jeg selv har og det VIRKER PERFEKT!!!!
Avatar billede mufboy Nybegynder
20. februar 2002 - 18:16 #6
http://sygate.com/products/gate_ov.htm skal man bare installere på alle de pc'ere du vil ha' internet på og så skal du vælge i programmet om pc'en skal være "server" eller "client" og programmet virker med det sammen...det konfigurer selv!!
Avatar billede grinderslev Praktikant
21. februar 2002 - 09:14 #7
Avatar billede hemning Nybegynder
10. marts 2002 - 22:28 #8
Tak for points, jeg håber jeg var til hjælp }:o)