Avatar billede ekman Nybegynder
20. februar 2002 - 17:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

SaveAs med mulighed for at definere hvor arket skal gemmes.

Er det muligt at lave en kode der åbner Gem Som dialog boksen?

Jeg har indtil videre brugt denne:

Private Sub gemsom_Click()

    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Worksheets(" Bestilling").Range("G9"), FileFormat:=xlNormal

End Sub

Men vil gerne kunne definere hvor arket skal gemmes.
20. februar 2002 - 17:42 #1
Sub SaveInNewDirectory()
Dim varFname As Variant
  ChDrive "D"
  ChDir "D:\Temp"
  varFname = Application.GetSaveAsFilename(ThisWorkbook.Name, _
      "Excel Files (*.xls),*.xls")
  If varFname = False Then Exit Sub
  ThisWorkbook.SaveAs varFname
End Sub
20. februar 2002 - 17:44 #2
du kan skrive  CrDir WorkSheets(" Bestilling").Range("G9")
:-) www.smartoffice.dk
Avatar billede ekman Nybegynder
20. februar 2002 - 17:51 #3
Hej Flemming.

Den første del af koden var lige det jeg søgte. Jeg har dog svært ved lige at placere hvor den sidste del (CrDir WorkSheets(" Bestilling").Range("G9")) skal sættes ind.
20. februar 2002 - 17:54 #4
Hvad står der i G9 cellen ?
Avatar billede ekman Nybegynder
20. februar 2002 - 17:56 #5
Der står et bestillingsnummer - Som bestilleren selv taster ind.
20. februar 2002 - 18:00 #6
OK - så skulle noget alla dette her være nok

Sub SaveInNewDirectory()
  ChDrive "D"
  ChDir "D:\Temp\"
  ThisWorkbook.SaveAs WorkSheets(" Bestilling").Range("G9") & ".xls"
End Sub
Avatar billede ekman Nybegynder
20. februar 2002 - 18:07 #7
Den sidste kode åbner ikke dialog boksen, sådan som jeg egentlig ville (Det gjorde den første. Den har samme effekt som min oprindelige kode. - Den førse virkede sk*"e godt - dog uden at indsætte "Bestilling" + "G9"  - som ville være prikken over i'et.
20. februar 2002 - 18:11 #8
Undskyld - det skrottede jeg lige :-)

Sub SaveInNewDirectory()
Dim varFname As Variant
Dim sFileName As String
  ChDrive "D"
  ChDir "D:\Temp"
  sFileName = WorkSheets(" Bestilling").Range("G9") & ".xls"
  varFname = Application.GetSaveAsFilename(sFileName, _
      "Excel Files (*.xls),*.xls")
  If varFname = False Then Exit Sub
  ThisWorkbook.SaveAs varFname
End Sub
Avatar billede rvm Nybegynder
20. februar 2002 - 18:11 #9
Her en kode der åbner Gem som dialogboksen:

Sub GemSom()

    Application.Dialogs(xlDialogSaveAs).Show

End Sub
Avatar billede ekman Nybegynder
20. februar 2002 - 18:14 #10
Det lige som det skal - man får jo tårer i øjnene når tingene virker
Avatar billede ekman Nybegynder
20. februar 2002 - 18:15 #11
Det virker!
20. februar 2002 - 18:15 #12
:-)
Avatar billede rvm Nybegynder
20. februar 2002 - 18:25 #13
Jeg citerer lige dit spørgsmål:
Er det muligt at lave en kode der åbner Gem Som dialog boksen?

Her er koden:
Application.Dialogs(xlDialogSaveAs).Show

- lidt sjovt at svaret blev afvist *S*
20. februar 2002 - 18:27 #14
Næ - læs nu endelig videre og forstå problemstillingen... "Men vil gerne kunne definere hvor arket skal gemmes."
Avatar billede ekman Nybegynder
20. februar 2002 - 18:30 #15
...Det er rigtigt hvad rvm siger - man kan jo rent faktisk selv definere hvor man vil gemme, når man har fået åbnet dialogboksen. Men når ret skal være ret så synes jeg nu at Flemming havde fortjent pointene. Det må du da være enig i?
Avatar billede rvm Nybegynder
20. februar 2002 - 18:46 #16
Jeg syntes også Flemmings løsning var god og har intet imod at han har fået pointene *SS*