Avatar billede pommi1 Nybegynder
20. februar 2002 - 17:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Underlig tingest

Jeh har set på en side sådan en lille boks, hvor man kunne skrive en hjemmeside-addresse i og så gik den til den side som man skrev.
Hvis nu man skrev www.eksperten.dk og trykkede OK gik den automatisk til den side
Kan alm. hjemmesider godt have sådan en? hvordan laver man den?
Avatar billede jonas- Nybegynder
20. februar 2002 - 17:04 #1
Ja, det kan du godt - den laves i Javascript som alle webhoteller understøtter.

Koden er her:

<script language="javascript">
function openURL() {
window.open(adresse.value, "_blank","")
}
</script>
<input type="text" name="adresse"><input type="button" value="OK" OnClick="openURL()">
Avatar billede snigermunken Nybegynder
20. februar 2002 - 17:04 #2
Hvad er en almindlig hjemmeside?

Mener du uden asp eller php? vis så nok ja jeg vil skyde på du kan lave noget javaskript sjov, men kan ikke hjælpe dig på det punkt da jeg ikke roder med det selv.
Avatar billede pommi1 Nybegynder
20. februar 2002 - 17:11 #3
jonas- hvordan får man det der til at virke i Frontpage?
Det står jo bare som en tekst!

snigermunken jeg ved ikke hvad asp og hph er, men altså det er en subnet.dk-side jeg har.
Avatar billede jonas- Nybegynder
20. februar 2002 - 17:16 #4
Så er det nok fordi du har kopieret det direkte.
Prøv at trykke på den knap nede i bunden af Frontpage, til venstre hvor der står "HTML" (så vidt jeg husker, lang tid siden jeg har brugt det). Så står der en masse kode, noget lignende det jeg havde skrevet ovenover.
Prøv at sætte det ind dér! Så skulle det meget gerne virke!
Avatar billede sg-impact Nybegynder
20. februar 2002 - 17:18 #5
Hai, hvis du bruger frontpage 2000, så er der et faneblad hvor der står "html" Hvis du trykker på den, kommer der en masse html-koder frem..
Prøv at sætte koden ind nede i bunden (VIGTIGT, det skal være før der kommer kommandoen </body>
håber du finder ud af d... Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at sætte det ind i en blank side, altså ny fp-side, så er der ikke så mange html-koder og d er lidt lettere og finde rundt i
//impact
Avatar billede sg-impact Nybegynder
20. februar 2002 - 17:19 #6
jonas er der ik noget som skal stå i <head> ?
Avatar billede jonas- Nybegynder
20. februar 2002 - 17:29 #7
sg: Nej, det skal bare så imellem body-tagene, hvis det er den kode jeg skrev, du spurgte om!!