Avatar billede hygta Nybegynder
20. februar 2002 - 14:35 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

SMS mailingliste

Jeg er igang med at lave en SMS sender.

Jeg har fundet ud af at det handler om at sende en mail til den rigtige mail-adresse, alt efter hvilken udbyder der er tale om.

Udbyderen skulle kunne findes ud af telefonnumeret.

1 )Er der nogen der har en liste over alle de forskellige mailadresser man skal kunne sende til for at kunne sende sms til alle de danske udbydres abonenter.
2)Er der nogen der kender sammenhængen mellem udbyder og telefonnummer.
3)Giver det mening det jeg har fundet ud af (Hvordan hænger det sammen at man kan få sit mobilnummer med fra udbyder til udbyder)
4)Hvis der ikke er noget af det der giver mening så HJÆLP!!!
Avatar billede sthen Nybegynder
20. februar 2002 - 14:38 #1
Det giver mening, men efter der er indfør nummerportabilitet, er det ikke længere muligt selv at lave et script, som er 100% sikkert, da du jo kun kan lave det efter tlf.nummer.
Avatar billede nessie Nybegynder
20. februar 2002 - 14:43 #2
Jo det er stadig muligt, selv om man flytter sit nr. fra eks. tdc til sonofon bliver beskeden stadig sendt over tdc serveren og skal stadig sendes til XXXXXXXX@sms.tdm.dk ogs[ senl om man har skiftet til sonofon.
Avatar billede nessie Nybegynder
20. februar 2002 - 14:46 #3
du kan se her om der er noget du kan bruge.
der er vist en liste over mailadresserne og udbydere.
Avatar billede nessie Nybegynder
20. februar 2002 - 14:47 #4
ups. glemte adressen...
her er den..
http://www.eksperten.dk/spm/61032
Avatar billede thesaint Nybegynder
20. februar 2002 - 15:17 #5
Den adresse hjælper ikke synderligt meget da der er alt for mange fejl og mangler.
Eksempelvis fungerer mobilix = "@sms.mobilix.dk" ikke og det har den ikke gjort siden 1. januar 2002.
Det samme er tilfældet ved anvendelsen af angivelse af orange istedet.

Orange har lukket af for email til SMS.
Desuden mangler der visse nummerserier til Sonofon.

Eneste email ==> SMS sender der fungerer er vistnok denne her:
http://Fartkontrol.cjb.net

;-)
Avatar billede hygta Nybegynder
20. februar 2002 - 15:51 #6
Fed side.
Så mangler jeg bare noget kode
Avatar billede deaz Nybegynder
20. februar 2002 - 17:46 #7
har du numrene i en mysql-db ?
Avatar billede hygta Nybegynder
20. februar 2002 - 18:36 #8
Hvis bare jeg havde numrene
Dem som  nessie har linket til er forælede
De kan ses her:

if(($nummer >= 20100000)&&($nummer < 20600000))$mellem = "@sms.tdm.dk" ;
if(($nummer >= 20600000)&&($nummer < 21000000))$mellem = "@note.sonofon.dk" ;
if(($nummer >= 21100000)&&($nummer < 22000000))$mellem = "@sms.tdm.dk" ;
if(($nummer >= 22100000)&&($nummer < 23000000))$mellem = "@note.sonofon.dk" ;
if(($nummer >= 23100000)&&($nummer < 24000000))$mellem = "@sms.tdm.dk" ;

if(($nummer >= 24100000)&&($nummer < 25000000))$mellem = "@sms.tdm.dk" ;
if(($nummer >= 25100000)&&($nummer < 26000000))$mellem = "@note.sonofon.dk" ;
if(($nummer >= 26100000)&&($nummer < 26900000))$mellem = "@sms.mobilix.dk" ;
if(($nummer >= 27100000)&&($nummer < 27900000))$mellem = "@sms.mobilix.dk" ;
if(($nummer >= 28100000)&&($nummer < 28900000))$mellem = "@sms.mobilix.dk" ;

if(($nummer >= 29100000)&&($nummer < 29900000))$mellem = "@sms.tdm.dk" ;
if(($nummer >= 40100000)&&($nummer < 40500000))$mellem = "@sms.tdm.dk" ;
if(($nummer >= 40500000)&&($nummer < 50000000))$mellem = "@note.sonofon.dk" ;
if(($nummer >= 51100000)&&($nummer < 51900000))$mellem = "@note.sonofon.dk" ;

Mit personlige Mobilnummer starter med 2993. Som det fremgår bliver det ikke inkluderet på noget tidspunkt.
Avatar billede thesaint Nybegynder
20. februar 2002 - 19:00 #9
Just Do It

;-)
Avatar billede thesaint Nybegynder
20. februar 2002 - 19:48 #10
hygta>
Hvor meget haster det for dig?
Jeg kan lave en SMS-sender til dig, der sender til samtlige operatørnumrenumre i Danmark,- også Orange + specielle Sonofonnumre samt numre under Song.
Men jeg gør det ikke for 60 point.
Normalt ville det koste lidt, men hvis du har mod på det, kan jeg strikke noget kode sammen.
Jeg har "blot" 2 krav.
1.: Jeg skal først bedømme dit site og se hvad det er for noget.
2.: Jeg krypterer koden som du så sætter ind i en frame, Iframe, pop-up eller hvad vi kan finde ud af.

Hvis jeg er heldig kan jeg have det strikket sammen til dig fredag, afhængigt af ovennævnte.

The Saint is Back
What About You
;-)
Avatar billede hygta Nybegynder
20. februar 2002 - 22:30 #11
Det er ikke den store komercielle side jeg er ved at lave.
Det er blot min personlige hjemmeside. www.hygta.dk
(Desvære ligger den på frepaq ((MEGET LANGSOM)))
Jeg har tidligere haft en hjemmeside med en SMS-sender på. Det var noget copy paste lir med reklamer osv. Men det er en sød lille detalje.

Det kommer noget bag på mig at der er så meget hemlighedskrameri omkring dette.

Jeg har fundet adresserne til SONOFON, TeleDanmark, TELIA, MOBILIX, BITEL, TELEFONA og TELE2, problemet kommer når mobilnumrene skal sorteres til de rigtige adresser.

Nå men det ville være fedt hvis du THESAINT kan lave et script til mig.
Du kan jo få 200 point for det.
Det skal være skrevet i PHP eller Javascript (helst PHP).
Det skal ikke være noget fansigt, da hovedårsagen til jeg laver alt det her er for at lære det.

Andre sider jeg har lavet er www.ekliptika.dk og www.hygta.dk/aikido
Avatar billede thesaint Nybegynder
21. februar 2002 - 11:01 #12
hygta>

O.K. Jeg kigger på det i aften og mailer til dig + eventuelt en posting her afhængigt af om jeg vil have lidt point eller vi kan finde ud af et alternativ.
Hvis du (og andre seføli) interesserer sig for virus så kig lige her engang:
http://www.eksperten.dk/spm/175608

The Saint is Back
;-)
Avatar billede hygta Nybegynder
21. februar 2002 - 23:46 #13
Det er gået op for mig at du muligvis ikke har min mail
hygta@hygta.dk
Avatar billede thesaint Nybegynder
22. februar 2002 - 08:58 #14
hygta>

Yes. Jeg vender tilbage i løbet af idag, måske først i aften, men jeg er ved at have noget klar.

;-)
Avatar billede hygta Nybegynder
24. februar 2002 - 17:40 #15
Hvis du lige laver et svar så....
Avatar billede thesaint Nybegynder
24. februar 2002 - 18:06 #16
hygta> OK
Her er svaret, men lad os det vide her på Eksperten, når vi kan se det i aktion på dit site.

The Saint is Back
;-)
Avatar billede fri-hash Nybegynder
24. februar 2002 - 18:12 #17
og husk at svaret skal postes her, så det er tilgængeligt for ekspertens brugere :-)
Avatar billede hygta Nybegynder
24. februar 2002 - 18:24 #18
Svaret er egentligt at TheSaint har lavet en side til mig, som ligger på hans server.

Resultatet vil kunne ses på www.hygta.dk så snart freepaq's ftp server virker.
Under SMS/E-mail og Send SMS
Avatar billede fri-hash Nybegynder
24. februar 2002 - 18:49 #19
whatever - regler er regler

citat fra eksåerten.dk's regler:
"Der må ikke gives point for løsninger som ikke er tilgængelige for alle brugere af Eksperten."

kilde:
http://www.eksperten.dk/nybruger.phtml