Avatar billede hjald Nybegynder
20. februar 2002 - 08:59 Der er 2 kommentarer

alm.browser str -> pop-up -> alm.browser str

Jeg har et problem.

Jeg vil som en adgangskontrol/begrænsning lave et pop-up-vindue fra hovedsiden - hvor brugerid/password/login - er placeret. Ved korrekt login - skal man gå til den aktuelle side - men igen i alm. browser str. vindue - altså ikke pop-up størrelse.

På hovedsiden har følgende kodning til link med pop-up-vindue:

<A HREF="#" onclick="window.open('loginfil.htm','','scrollbars=no,height=400,width=315,top=20,left=20');return false;">Tryk her for beskyttet side</A>

I popup-vinduet har jeg følgende kodning:

<head>
<script language="JavaScript" src="xyxzuz.js">
</script>
</head>
<body>
<form method="post" action="" name="form1">
<input type="text" name="username" size="15"><br>
<input type="password" name="password" size="15"><br>
<input type=button value="Login" name="button">
</form>
</body>
</html>

Hvordan koder jeg det???

På forhånd mange tak.
Avatar billede fireworld Nybegynder
20. februar 2002 - 10:43 #1
du bliver nød til at vise din

javascript tjeck funktion..

ellers skal du vel abre i <form> tag'et sætte en

target="_blank"
Avatar billede hjald Nybegynder
20. februar 2002 - 11:33 #2
Tjek-funktionen er gemt i filen xyxzuz.js, som er vist nedenfor:

function Login()
{
var login=document.form1.username.value;
login=login.toLowerCase();
var pw=document.form1.password.value;
pw=pw.toLowerCase();

if ((pw == "password")&&(login == "user1")) {window.location="Beskyttet.htm"}
else if ((pw == "password")&&(login == "user2")) {window.location="Beskyttet.htm"}
else alert("Du har indtastet forkert kodeord og/eller brugernavn. Prøv igen!");}

Jeg synes at jeg har forsøgt at sætte target="_blank" ind i <form>-tag'et - uden held!!! (men måske forkert)

NB. jeg har været fundet javascriptet på www.script.dk (Killer_R). som fungerer fint - når jeg ikke leger med at sætte det i pop-up-vindue.