Avatar billede avlund Nybegynder
19. februar 2002 - 22:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke vise min XML/XSL

OK, jeg ved ikke helt om den her kategori er den rigtige eller om den skulle over i ASP eller XSLT, men whatever.

Jeg har en ekstern XML-fil, jeg vil vise indholdet af med en ASP-side. Jeg har selv en XSL-fil til at vise resultatet, men der kommer intet frem på skærmen. Heller ingen fejl. Både XML- og XSL-filen ser ud til at være fejlfri. Jeg bruger Microsoft's Parser 4.0.

Min instantieringskode:

<%

set xml = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument.4.0")
xml.async="false"
xml.load("http://www.kilde.com/xml/headlines.xml")

set xsl = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument.4.0")
xsl.async="false"
xsl.load(Server.MapPath("/inc/news.xsl"))

%>

Min news.xsl-fil:

<?xml version="1.0"?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" version="1.0">
<xsl:template match="/">

<xsl:for-each select="www.kilde.com/news">
    <tr>
        <td>
        <xsl:value-of select="@title" />
        </td>
    </tr>
</xsl:for-each>

</xsl:template>
</xsl:stylesheet>

Og det jeg viser med:

<%

Response.Write(xml.transformNode(xsl))
set xml = nothing
set xsl = nothing

%>

Hjælp!
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2002 - 23:31 #1
Såvidt jeg har fundet ud af, skal du bruge et andet objekt til XML filer via "http://" i MSXML4 - men hvis nu XML filen ligger på samme server som websiten, skal du bare bruge Server.MapPath() i .load() method'en, f.eks.:

xml.load(Server.MapPath("/xml/news.xml"))

Alternativt kan du prøve flg.:

Set xml = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument")
Set xmlHTTP = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.3.0")
xmlHTTP.open("GET", "http://www.kilde.com/news.xml", False)
Set xml = xmlHTTP.responseXML

/CS

PS: Indeholder din XML-fil et element der hedder <www.kilde.com>? Ellers select'er din for-each intet...
Avatar billede janegil Nybegynder
20. februar 2002 - 09:12 #2
Jeg får "404 not found" når jeg prøver å lese XML-kilden din i IE?
Men kanskje du har en avtale med kilde.com om å få lese siden?
(I så fall er det feil feilmelding jeg får - jeg burde fått "not authorized".)
Avatar billede avlund Nybegynder
06. maj 2002 - 00:18 #3
Jeg har fundet fejlen. Det viste sig, at XML-kildefilen havde en fejl i sin doctype declaration. Jeg fixede det med validateOnParse = False.

Men jeg takker alligevel for forsøget!!