Avatar billede alexander_j Nybegynder
19. februar 2002 - 19:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dos og windows2000 og fuldskærm???

Jeg har stadig problemer med afvikling af dosprogrammer under windows2000 - når jeg skal afvikle et dosprogram så får jeg følgende fejlbesked:

C:\MATEMA~1\MENUINST.EXE
Skærmenheden kunne ikke initialiseres til fuldskærmstilstand. Vælg "Luk" for at afslutte programmet.

        Luk    Ignorer

(Jeg har set det selvsamme program køre på en anden windows2000 maskine - så fejlen må ligge på min maskines opsætning!)

Vh. Alexander

Ps. Jeg har forsøgt under egenskaber for 'komandoprompt' og for selve dosfilen, at indstille den til fuldskærm - men den forbliver ved med at være et vindue lige meget hvad jeg gør!
Avatar billede 2cool Nybegynder
19. februar 2002 - 19:27 #1
hmm, underligt!!

Hvad sker der hvis du går ud i dosvinduet, og holder [alt] nede og så trykker på [enter] ?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
19. februar 2002 - 19:31 #2
Så forbliver den et kvadratisk vindue på skærmen!
Avatar billede curtsen Nybegynder
19. februar 2002 - 19:31 #3
start den i et vindue og hold "alt" nede imens du trykker på enter..

så burde den køre i fuld skærm..

det er et probelm med bla. concorde c4..
og det er den eneste løsning
Avatar billede alexander_j Nybegynder
19. februar 2002 - 19:33 #4
Og så forbliver den et kvadratisk vindue!

Og jeg har set det køre på en anden windows 2000 maskine uden alt og enter!

Vh. Alexander
Avatar billede 1003 Nybegynder
20. februar 2002 - 09:04 #5
Kan du ikke lave under egenskaber for dosvinduet, vælge, at den skal køre i fuldskærm. Jeg ved ikke meget om win2K, men der burde være et sted man kan dette.
Avatar billede nielsvp Nybegynder
20. februar 2002 - 17:56 #6
Hvis du får den fejl som du skriver ovenfor, så skal du nok bare opgradere din display driver.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
20. februar 2002 - 19:53 #7
---> 1003  Har prøvet at indstille til fuldskærm under egenskaber - men resultatet var det samme! Skrev jeg også i mit ps ;-)

---> nielsvp  Displaydriver - er det skærmdriveren du mener? Har den nyeste skærmdriver til grafikkortet (downloadet for nyligt)

Vh. Alexander
Avatar billede elohim Nybegynder
04. marts 2002 - 15:32 #8
Vi har samme problem den går dog ikke ned men Win2k skriver et mærkeligt ø og Ø som antenne. Det er den måde DOS programmet håndterer dette på.
Vi kan f.eks. ikke skifte til og fra 25/50 linier med en tast vi har lavet F1. Men du siger at du har set det andre steder at det virker, derfor så kunne det tyde på at du skal i "vindue" mode trykke i øverste venstre hjørne og vælge egenskaber vælg Skrifttype og vælg en af de andre og prøv at se om det har hjulpet. Det var det råd jeg fik fra microsoft i dag den 4/3 2002
Avatar billede alexander_j Nybegynder
31. marts 2002 - 10:24 #9
Æv ingen brugbare løsninger ;-(