Avatar billede hijklm Juniormester
19. februar 2002 - 19:20 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Transport-forslag...anyone?

Er der nogen der har en SMART og BILLIG måde at transportere en scooter fra Silkeborg til Midtfyn på?

Den har ingen nr.plade, så den kan ikke køres.

Jeg er meget åben for forslag. :)
Avatar billede 2cool Nybegynder
19. februar 2002 - 19:22 #1
Har du en luftballon?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
19. februar 2002 - 19:23 #2
en fragt mand?
Kan sådan en ikke rulle hvis den står i frigear? så kan den vel forholdsvis nemt fastgøres i en lastbil
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
19. februar 2002 - 19:24 #3
2cool: 1-0 til dig :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
19. februar 2002 - 19:46 #4
mit bud ville være, hug en nummerplade og kør den :)
ej. mon du ikke kan bestikke en eller anden tit at smække den på en trailer og køre den tværs gennem danmark?
Avatar billede a1a1 Novice
19. februar 2002 - 19:51 #5
er det en "motorcykel" så kan du leje prøveplader på et motorkontor.

Jeg ved ikke om man kan leje prøveplader til en knallet 45, men det ved de vel også på motorkontoret.
Avatar billede hijklm Juniormester
19. februar 2002 - 20:03 #6
hehe... meget sjove forslag I er kommet med.
En fragtmand er temmelig dyr - min. 1400 kr.

Den med traileren er selvfølgelig en mulighed. Men er det ikke svært at få en scooter ordentligt spændt fast på en trailer?

Er der virkelig ikke nogen der har stået i samme situation, og som har fået løst problemet nemt, enkelt og billigt? Altså udover de forslag I er kommet med indtil nu...
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
19. februar 2002 - 20:06 #7
Men er det ikke svært at få en scooter ordentligt spændt fast på en trailer?

jeg har flere gange set noget køre rundt med en scooter... men ellers kan en heste trailer måske bruges*gg*
Avatar billede hijklm Juniormester
19. februar 2002 - 20:10 #8
:-D Ja, hvis der tilfældigvis skulle være én derude med en heste trailer, der tilfældigvis skulle fra Silkeborg til Midtfyn, og som tilfældigvis ikke havde nogle heste i, og tilfældigvis var villig til at køre billigt med en scooter.......så meld Jer selv til mig! ;)

Hmmm, det er da utroligt så svært det skal være at få fat i en brugt scooter! Ikke andet end besvær er sådan en til....og så alligevel.
Avatar billede peet-49 Novice
19. februar 2002 - 20:12 #9
Med den danske fragtcentral, er det nu ikke så dyrt, max. et par hundrede kroner.
Avatar billede hijklm Juniormester
19. februar 2002 - 20:17 #10
Peet49--> "Den danske fragtcentral"?? De fragtfirmaer jeg har fundet på nettet, de koster alle en del mere end "et par hundrede kroner".

Er du virkelig sikker på at man kan få fragtet en scooter 150km for max. et par hundrede kroner? Hvis, så send mig lige et link eller noget til den fragtcentral der kan klare det.
Avatar billede peet-49 Novice
19. februar 2002 - 20:21 #11
I har da også et billigt firma på fyn-BORUP
Avatar billede hijklm Juniormester
19. februar 2002 - 20:42 #12
peet49--> Send link eller noget til dem kan fragte billigt. Det lyder nemlig for godt til at være sandt...
Avatar billede hijklm Juniormester
20. februar 2002 - 19:09 #13
Peet49--> Send venligst noget info om hvordan jeg får fragtet scooteren 150km for et par hundrede kroner!!

Jeg kan nemlig snart ikke vente på scooteren længere... :)
Avatar billede peet-49 Novice
20. februar 2002 - 19:57 #14
Jeg får fragtet med A1 post, fragtcentralen og Post Danmark. Jeg får fragtet til og fra firmaet. For 80kg betaler jeg kr.175; men det skal være pakket ind. En Scooter vejer da ikke mere. Der skal dog laves en lille ramme af træ, som beklædes. Jeg har godt nok ikke til til, at foretage en fragtrute med pris for dig, det må du selv finde ud af.
Avatar billede peet-49 Novice
20. februar 2002 - 19:57 #15
til=tid
Avatar billede hijklm Juniormester
20. februar 2002 - 20:13 #16
peet49--> Ok, mange tak. Hvis jeg skal sende den med PostDK, hvor skal afsender så henvende sig? Og hvor skal modtager hente den?

(Og ved du hvor dyre PostDK er?)
Avatar billede peet-49 Novice
20. februar 2002 - 23:40 #17
Jeg tror ikke du kan bruge post danmark, de sender vist kun så store pakker til erhverv. Men ring til et postkontor, så skal de nok fortælle dig, havad du behøver, at vide.
Avatar billede annikadk Nybegynder
20. februar 2002 - 23:51 #18
De gange vi har talt med postDK, har grænsen været 25kg med mindre man er firma med aftale hos dem
Avatar billede hijklm Juniormester
21. februar 2002 - 17:02 #19
"Det kan desværre ikke lade sig gøre at sende scooteren med Post Danmark, da den overskrider max mål og vægt, så vi må
henvise dig til at benytte anden distributør.

Med venlig hilsen Post Danmark Kundeservice"
Avatar billede hijklm Juniormester
22. februar 2002 - 13:18 #20
Danske Fragtmænd skal have 480 kr. excl. moms og olietillæg for at hente den. Heldigvis fandt jeg en lokal flyttemand som ville gøre det for "en 300-kroner." Så nu er det bare at vente på at scooteren kommer.... :)

Tak for hjælpen allesammen.