Avatar billede buha Nybegynder
19. februar 2002 - 18:54 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

global.asa

Hej...
Kan man med global.asa gøre dette:
Hver gang kl. er 24 skal den +1 til alle bruger i rækken "penge"

og :

Hver kan 00.00 den føreste skal den sætter alle rækker med "f_" foran eks.(f_asp_15) til flase!!
forstår du/i det???
Avatar billede danscape Nybegynder
19. februar 2002 - 18:56 #1
Dvs. du vil ha´ en global.asa fil til at udfører handlinger på serveren!?

Tror jeg ikke du kan... der skal være en der kører scriptet! Det kan ikke kører af sig selv, hvis du forstår ;O)
Avatar billede buha Nybegynder
19. februar 2002 - 19:00 #2
Det kan man med global.asa.. Tror du da eksperten.dk logger på hver gang klokken er 12 også +5 points til alle??? nej...
Avatar billede 2cool Nybegynder
19. februar 2002 - 19:04 #3
i Global.asa skriver du:
sub Application_OnStart
  Application("automatedate") = date
end sub

og i din default.asp fil skriver du:

<%
if Application("automatedate") <> date then
  // her skriver du hvad du vil have siden til at gøre den første gang
  // siden vises hvert døgn!
end if
%>
Avatar billede 2cool Nybegynder
19. februar 2002 - 19:04 #4
husk at du inden endif skal skrive

Application("automatedate") = date
Avatar billede buha Nybegynder
19. februar 2002 - 19:06 #5
jeg er dersværre helt LOST kan du ikke lave det for mig eller hjælpe lidt mere tak???du kan få flere points!!!
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2002 - 18:01 #6
det er en af de tricky ting ved asp... du kan ikke få noget i asp til bare at udføre en handling, men et par tanker der kunne tilføje point;

den dato man opretter sig på gemmes i databasen - og så bliver der lavet en DateDiff der regner antallet af dage ud mellem oprettelsesdatoen og nu - og for hver dag lægges  5 point til men dette er ikke noget der gemmes i databasen

dato gemmes i en tekst-fil eller database - denne dato tjekkes - og er dagen i dag 1 over datoen i databasen, så tillægges alle 1 point - hvis datoen er den samme foretages ingen ting

det kan formentlig også laves på andre måder - men med asp og mysql kan man ikke udføre sådanne jobs på bestemte tidspunkter
Avatar billede buha Nybegynder
20. februar 2002 - 18:07 #7
kan man ikke... gøre når brugeren logger en tjekker den om klokken er 24.00 eller den føreste den logger på efter 24.
if dateDiff = 24.00 (eller hvordan i kan lave det) Then
kan ikke huske kommandomen men den skal loade et andet script..

Mit spm er nu.. :
hvordan tjekker jeg om klokken er 24.00 er den næste der logger på...

Hvordan tjekker jeg om det er den første dag i måneden, det er den første bruger det logger på???

forstår i/du det nu?
Avatar billede buha Nybegynder
20. februar 2002 - 18:13 #8
jeg lukker her... opretter et andet... vi deler. for jeres intresse!