Avatar billede slamdamn Nybegynder
19. februar 2002 - 18:35 Der er 4 kommentarer

ARgh Hjælp med mit javascript.....

prøv at hør her:
jeg har sådan et script her på min side:
<script language="javascript">
var filnavn = 'http://www.friserverplads.dk/theclandd/nicks/craliz.htm';
function webmonster(){
window.open(filnavn,'','toolbars=no;status=no,resizable=yes,width=400,height=500,top=30,left=30');
}
</script>
<a href="#" onclick="java script:webmonster();">[DD^CraLiz|</a>

som åbner et popup
men når jeg laver andre members i clanen på den åbner den bare det samme popup vindue?
hvorfor?

og kan i fikse det for mig?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
19. februar 2002 - 19:32 #1
øhhh ja, for hvor ændre du filnavnet henne
din funktion skal tage nogle parametre med:
altså når du kalder den webmonster('Craliz')
og i funktionen: var filnavn = 'http://www.friserverplads.dk/theclandd/nicks/
function webmonster (bruger) {
  filnavn = filnavn + bruger + 'htm'

og så derud af
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2002 - 21:11 #2
Du skal bare give din popup flere navne. Fx:

function abnVindue(url,navn) {
window.open(url,navn,"toolbars=no;status=no,resizable=yes,width=400,height=500,top=30,left=30");
}

Nu kan du fx åbne vinduet sådan her:

<a href="#" onClick="abnVindue('bruger1.html','bruger1'); return false;">Bruger 1</a>

Husk at give et nyt navn med til funktionen ved hvert link!
Avatar billede fireworld Nybegynder
20. februar 2002 - 11:11 #3
eller give ... window.open en variabel foran burde også fixe problemmet

sådan her

function abnvindue(navn)
{
var navn = window.open(url,"_blank","toolbars=no;status=no,resizable=yes,width=400,height=500,top=30,left=30");
}
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2002 - 20:48 #4
fireworld>> Den går ikke helt. Du kan ikke "lege" med variabler på den måde! Så skal du igang med eval()-funktionen, og det er noget værre rod. Desuden hjælper det vist heller ikke bare at skifte variabelnavn.