Avatar billede x9bit Nybegynder
19. februar 2002 - 17:30 Der er 1 løsning

Send en record med PostMessage

Hej jeg ville lige spørge om der var nogle der havde løsningen til mit problem:

Jeg har to threads som skal 'snakke' sammen, de er dog ikke i samme process, så jeg syntes at PostMessage() lyder som en fornuftig løsning... Jeg har defineret en lille slags protokol, som e snakker igennem, problmet er bare lige at få PostMessage() til at sende denne og så lige at modtage den i den anden ende.

Jeg har forestillet mig følgende:

Thread i process #1:

type protokol = record
  bla...
end;

PostMessage(HWND_til_thread_i_process_2,BRUGER_BESKED,...,...)

Det er lige hvad der skal stå i wParam og lParam.... ??? Skal de henvise til et object af protokol eller hvordan ???

Thread i process #2:

procedure(var Message: protokol); message BRUGER_BESKED;
begin

  bla bla bla.....

end;

På forhånd tak!
Avatar billede x9bit Nybegynder
20. februar 2002 - 17:32 #1
Når det klarede jeg sgu selv....lParam skulle blot pege på den record jeg ville sende afsted....