Avatar billede hrolsen* Nybegynder
19. februar 2002 - 17:10 Der er 3 kommentarer

Sende en værdi fra A1 til B3

Hvordan kan man sende værdien af A1 til B3 uden at man skal skrive en formel i B3
Avatar billede lrp Nybegynder
19. februar 2002 - 17:14 #1
Fx ved hjælp af en makro:

Sub Test
  Range("B3").Value = Range("A1").Value
End Sub
Avatar billede janvogt Praktikant
19. februar 2002 - 19:16 #2
En anden mulighed var at bruge KOPIÉR, INDSÆT SPECIEL, VÆRDIER.
Avatar billede bak Seniormester
19. februar 2002 - 20:52 #3
Højreklik på arkfanen,
vælg vis kode
indsæt nedenstående kodestump

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$1" Then Range("B3").Value = Target.Value
End Sub

En fjerde, meget overset mulighed, er at markere A1, højreklik på bunden af rammen, holde musetasten nede og  slippe i B3. Nu får man en del valgmuligheder der ellers ikke er umiddelbart tilgængelige.