Avatar billede kbe Nybegynder
22. maj 2000 - 13:30 Der er 11 kommentarer

Starte en bat fil i NT 4.0

Jeg har problemer med at starte en bat fil fra VB på NT 4.0, det virker uden problemer på 95/98.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. maj 2000 - 19:22 #1
Hvad er problemet ??
Er du sikker på at du har eXecute rettigheder til det dir din bat fil ligger i ??
Avatar billede kbe Nybegynder
22. maj 2000 - 21:37 #2
Ja der er ikke problemer med rettighederne, og hvis jeg starter notepad, så køre det.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. maj 2000 - 21:46 #3
Hubba ???.... hvordan skal det forstås ??
Hvis du har notepad åbent mens når du aktiverer din bat fil, så virker det ???

Og hvad er det HELT præcise problem ??
Avatar billede kbe Nybegynder
23. maj 2000 - 08:48 #4
Opgaven består i at starte en bat fil, som skal starte et andet program. Til det benytter jeg en Shell komando i VB, hvis jeg bruger samme Shell komando til at starte notepad, som test, virker det, og bat filen køre også i 95/98. Jeg tror at der skal tilføjes noget specielt i bat file for at den køre på NT. Hvis bat filen køres manuelt på NT virker det.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
23. maj 2000 - 09:16 #5
Sikkert bare mig der er træt...
Men har du fået din bat fil til at starte notepad op under NT ??

Er du sikker på at din shell bliver startet på under NT ??
Ellers lyder det som et rettigheds problem...(du kan jo f.eks. ikke køre usrmgr som "menig" bruger)
Avatar billede kbe Nybegynder
24. maj 2000 - 08:20 #6
Et eksempel:

Test.bat: c:\winnt\notepad.exe

Vb: Shell App.Path & "\Test.bat"
Avatar billede kbe Nybegynder
24. maj 2000 - 08:26 #7
Note før omtalte eks. virker ikke
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
24. maj 2000 - 07:10 #8
Hmm, ligger bat filen ikke i samme dir som din vb applikation ??
If so, så prøv at køre Shell "Test.bat"
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
24. maj 2000 - 07:12 #9
Shell("C:\DIRBAT.BAT", 2) eller X = Shell("C:\DIRBAT.BAT", 2) har jeg selv engang brugt... kan desværre ikke længere huske hvad , 2 betyder :o((
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
24. maj 2000 - 07:13 #10
Og du bruger selvfølgelig den syntaks ikke ??
Shell("[file-to-run]")
Avatar billede jankt Nybegynder
14. december 2000 - 05:24 #11
Som inspiration...
....
BatchFile = \"c:\\test.bat\"
rc = Shell(\"CMD.EXE /x /c \" & BatchFile, vbMinimizedNoFocus)

I.f.m. aftestning kan du bruge /K i stedet for /C
/K = Keep, se evt. CMD syntax...