Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
19. februar 2002 - 12:06 Der er 2 kommentarer

Vis kun én post

Jeg koder mine ting i PHP - bare lige som startnotits, hvis der er nogle, der begynder at skrive kode her :)

Jeg har en tabel1, hvor der er projekter (PRIMÆRNØGLE er ID, autoincreement)

Jeg har en tabel2, projekt_detaljer, hvor projekt_id er fremmednøgle.

I tabel2 er der mange fremmednøgler, og der er herunder også en kolonne, der hedder: "ansvarlig".

Jeg ønsker at konstatere, hvorvidt en person er tilknyttet et prohjekt (altså er der en entry i tabel2 - projekt_detaljer), såfremt der er, så skal den kun vise ÉN entry på skærmen, og ikke dem alle sammen!

Jeg drønede først skidtet igennem en while-løkke, men det gik jo ilde - så fik jeg jo ALLE poster op - er der nogen, der har nogle ideer?
Avatar billede htx98i17 Professor
19. februar 2002 - 12:17 #1
altså du har lavet en SQL? må vi se den
Avatar billede htx98i17 Professor
19. februar 2002 - 12:23 #2
hvis du har en sql så tilføj "LIMIT 1" til sidst i sætningen...