Avatar billede jek Nybegynder
21. maj 2000 - 22:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mssql > mysql

Jeg står med en applikation der er skrevet til en MSSql database (fåes skrevet til en MS Access db, hvis det kan hjælpe), da jeg ikke ønsker at investere i en mssql server, kunne jeg godt tænke mig at benytte mysql istedet.
Så her kommer spørgsmålet:
Er det forholdsvis nemt at konvertere en appliaktion der benytter mssql til mysql, eller ender jeg med at skrive hele applikationen om?

Jeg har set at man kan få en odbc driver til mysql.
Hvis jeg tager udgaven der benytter MS Access, kan man så bare tage access db  konvertere den til mysql, og så køre det bare?

Jeg vil gerne benytte mysql, da jeg skal servicere mange brugere på en gang. Derfor ikke MS Access
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. maj 2000 - 22:36 #1
mySQL understøtter bla. ikke Stored Procedures, som ofte bruges i MS SQL Server.

For at kunne svare på et sådant spørgsmål skal man se på hele databasestrukturen og derudfra drage konklusionen hvor svært det vil være at konvertere.
Avatar billede steffen Nybegynder
21. maj 2000 - 23:21 #2
MSSQL understøtter ANSI-92 fuldt - MySQL har valgt rigtigt meget fra. Det er temmeligt usandsynligt at det bare spiller. Især det med de samtidige brugere - her har MySQL ikke rigtigt noget faciliteter til at håndtere lost updates osv.

Prøv i stedet at kigge på PostgreSQL eller MSQL.
Avatar billede jek Nybegynder
22. maj 2000 - 09:10 #3
Vil det sige, hvis jeg benytter PostgreSQL eller MSQL så kan jeg nemt konvertere?

Finders der iøvrigt nogle dk udbydere der tilbyder PostgreSQL eller MSQL.
Avatar billede canman Nybegynder
22. maj 2000 - 09:27 #4
Så vidt jeg husker så er der Stored Procedures i MySQL de hedder bare Functions i stedet for. De er også meget mere avanceret end i MSSQL da de laves i c++. De kan bruges på samme niveau som Stored Procedures.
Avatar billede steffen Nybegynder
22. maj 2000 - 09:40 #5
Det vil sige, at med du har en chance for at udnytte eksisterende struktur med triggers, transactions etc - selv om de nok skulle tilrettes under alle omstændigheder.

Med MySQL findes disse strukturer simpelthen ikke.

Mere om functions i MySQL - det er ikke noget man opretter over DDL :-) -> http://www.mysql.com/php/manual.php3?section=Adding_functions