Avatar billede avt Nybegynder
18. februar 2002 - 10:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vis navn full_name

Kan man hive det fulde brugernavnet fra den klient man arbejder på via lidt asp eller vbs

jeg har Request.ServerVariables("LOGON_USER")på min side som hiver brugernavnet -

men jeg tænkte på er det ikke muligt at hive full_name ud ?
Avatar billede medions Nybegynder
18. februar 2002 - 11:06 #1
Prøv med REMOTE_USER
Det er nok den der kommer tættest på...!

Men ellers er der en oversigt over hvad du kan af muligheder:
http://activedeveloper.dk/iishelp/iis/htm/asp/intr5vsj.htm

//>Rune
Avatar billede carpediem Nybegynder
18. februar 2002 - 11:09 #2
Dim usr
Set usr = GetObject("WinNT://" & Replace(Request.ServerVariables("Logon_User"), "\", "/") & ",user")
FullName = usr.FullName
Avatar billede avt Nybegynder
18. februar 2002 - 11:26 #3
>> Rune
Remote_User giver det samme som LOGON_USER
>> Carpediem
den siger jeg er invalid *G*
skal der stå WinNT?
Avatar billede medions Nybegynder
18. februar 2002 - 11:31 #4
hehe... *S*

Hmm... hvad mener du med om der skal stå WinNT?

//>Rune
Avatar billede carpediem Nybegynder
18. februar 2002 - 11:36 #5
Det burde virke på et Windows 2000 domæne. Kan ikke huske om det virker på NT4, men det mener jeg det gør.
Avatar billede avt Nybegynder
18. februar 2002 - 11:37 #6
Det er mig der er en taber til det her *G*
kan bare huske fra et gammelt c kursus at man kunne vise det fulde navn fra den bruger som er logget på - og laver man lokalt et "net use" på den bruger så kan man jo displaye det fulde navn (full name) - så havde jeg blot håbet at man måske kunne det samme i asp
Avatar billede carpediem Nybegynder
18. februar 2002 - 11:54 #7
Det kan man også. Under normale omstændigheder skal du blot bruge det jeg har skrevet. Jeg ved ikke hvorfor den påstår du er invalid?
Avatar billede carpediem Nybegynder
18. februar 2002 - 11:55 #8
Det kan forøvrogt godt tænkes at du ikke må bruge anonym adgang til siden.
Du kan jo prøve at lave NTLM login og se om det hjælper.
Avatar billede avt Nybegynder
18. februar 2002 - 12:00 #9
Jeg kan "displaye" LOGON_USER (kræver NTLM login) og der er ikke anonym adgang.... men det er en nt4 server - burde jeg ikke bare kunne knalde det som du skrev ind i min asp kode ?
Avatar billede carpediem Nybegynder
18. februar 2002 - 12:14 #10
Jo, hvis du kan displaye Logon_User, så burde du bare kunne knalde den lille stump kode ind.
Avatar billede avt Nybegynder
18. februar 2002 - 12:26 #11
hm - det kan den ikke lide :
error '800401e4'
Invalid syntax
Avatar billede avt Nybegynder
18. februar 2002 - 12:27 #12
fejler i denne linie:
Set usr = GetObject("WinNT://" & Replace(Request.ServerVariables("Logon_User"), "\", "/") & ",user")
Avatar billede avt Nybegynder
01. marts 2002 - 10:03 #13
jeg skulle installere en fix og sp6 først - så virkede det - tak