Avatar billede fukssvans Nybegynder
21. maj 2000 - 15:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Recordset.

Er der nogen væsentlig forskel mellem disse to metoder til at lave en recordset?

rs.Open strSQL, myConn, 1, 3

Set rs = myConn.Execute(strSQL)

Årsagen til at jeg spørger er, at jeg på min ASP-side skal tælle antallet af poster i en tabel. Ved første metode har jeg mulighed for at lave en rs.RecordsCount, men det kan jeg ikke med den anden metode.

Avatar billede etlekana Nybegynder
21. maj 2000 - 17:39 #1
Hvad med at du bare laver en sql??

strsql = "Count * from [db]"
myconn.Execyte(strsql)

hvis den så skal finde alle hvor et felt indeholder en hvis værdi så.

strsql = "Count * from [db] where [dbfelt] = værdi "
myconn.Execyte(strsql)

Mvh Etle
Avatar billede fukssvans Nybegynder
21. maj 2000 - 17:44 #2
Ja det ved jeg godt.

Men jeg spurgte hvad forskellen var og jeg kom med en forskel.
Avatar billede etlekana Nybegynder
21. maj 2000 - 17:47 #3
Øhhh forskellen???

Hmmm

De 2 linjer du har skrevet hører samme og er en.