Avatar billede olebloch Nybegynder
21. maj 2000 - 00:13 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

test ASP script

Hvordan tester jeg ASP scripts offline, jeg har fået anbefalet at man installerer PWS men når jeg skal tester scriptet vil min pc gå online

altså hvordan/hvorfor undgår jeg dette
VLH
Ole
Avatar billede tomsommer Juniormester
21. maj 2000 - 00:19 #1
Nope... PWS *ER* måden at køre ASP offline!

Jeg ved ikke rigtigt hvorfor den prøver at gå ónline... prøv at sætte din browser til "offline"
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. maj 2000 - 00:21 #2
Funktioner > Internet-indstillinger > Forbindelse > Ring aldrig en forbindelse

så virker det!
Avatar billede tomsommer Juniormester
21. maj 2000 - 00:24 #3
nej, for så hvis han skal på nettet så skal han ind og lave det om - DUH
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. maj 2000 - 00:27 #4
Nej det skal han ikke DUH .. så siger den bare, at den ikke kan få forbindelse .... og så ringer man op almindeligt med et ikon, og så trykker man på "Etabler forbindelse" i Internet Exploreren, og så virker det ... sådan har jeg gjort i 253 år :)
Avatar billede drean Nybegynder
21. maj 2000 - 00:32 #5
phylox2 - enig i at det skal gøres sådan....baksede også med det  i starten ;->
Avatar billede tomsommer Juniormester
21. maj 2000 - 00:34 #6
okay....
Avatar billede jgc Nybegynder
21. maj 2000 - 01:31 #7
Der er forskel på online/offline og modemforbindelse. Hvis du har installeret PWS har du også et lokalt servernavn tilknyttet. For at teste et script skal du ganske rigtigt være online, men hvis din maskine er konfigureret rigtigt, vil den ikke ringe op, når du arbejder online på localhost.

Her virker det fint, også uden at rode med internetindstillingerne.

Man kan godt nok blive nødt til først at bede om at arbejde offline (når jeg starter en browser får jeg valgmulighederne: Etabler forbindelse, Anuller eller Arbejd Offline. Jeg vælger "Arbejd offline", og derefter - i Explorers filmenu - arbejd online. Det får ikke modemmet til at ringe op, og jeg kan teste alt hvad jeg vil på PWS-serveren.
Avatar billede jgc Nybegynder
21. maj 2000 - 01:33 #8
Eller for at gøre en lang historie kort(ere):

JA, du skal teste dine scripts online
NEJ, det betyder ikke at du skal være på (telefon)nettet

- og du skal selvfølgelig bruge din PWS-server til det.
Avatar billede tomsommer Juniormester
21. maj 2000 - 02:07 #9
Med andre ord... *jgc* og jeg mener det samme
Avatar billede hooo Nybegynder
21. maj 2000 - 10:47 #10
Hm
Avatar billede olebloch Nybegynder
21. maj 2000 - 13:00 #11
ja nu virker det med offline/online men browseren kan ikke tolke scriptet

hvis koden er dette
<html>
<head>
<title>My Home Page</title>
</head>
<body>
<h1>My Home Page</h1><p>
<% If Time >=  #12:00:00 AM# And _
      Time < #12:00:00 PM# Then %>
<h2>Good Morning! </h2><p>
<% ElseIf Time >= #12:00:00 PM# And _
      Time < #6:00:00 PM# Then %>
<h2>Good Afternoon! </h2><p>
<% Else %>
<h2>Good Evening! </h2><p>
<% End If %>
<h2>I'm happy you could stop by…</h2><p>
</body>
</html>

er resultatet dette

My Home Page

Good Morning!

Good Afternoon!

Good Evening!

I'm happy you could stop by…
Avatar billede s Nybegynder
21. maj 2000 - 14:02 #12
<html>
<head>
<title>My Home Page</title>
</head>
<body>
<h1>My Home Page</h1><p>
<% If Time >=  #12:00:00# And Time < #00:00:00# Then %>
<h2>Good Morning! </h2><p>
<% ElseIf Time >= #00:00:00# And Time < #18:00:00# Then %>
<h2>Good Afternoon! </h2><p>
<% Else %>
<h2>Good Evening! </h2><p>
<% End If %>
<h2>I'm happy you could stop by…</h2><p>
</body>
</html>
Avatar billede eiland Nybegynder
21. maj 2000 - 17:56 #13
Sæt browserens start side til at ligge Lokalt eller lad den være blank.