Avatar billede fukssvans Nybegynder
20. maj 2000 - 14:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Global.asa og PWS

Jeg har prøvet at få den kendte tæller til at virke. Det lader til at den tæller fint op når jeg går ind på min hjemmeside, men den vil ikke tælle ned igen når jeg forlader den. Til tider kan den finde på at tælle ned, men hvorfor og hvornår ved jeg ikke. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Global.asa ser sådan ud:

<script LANGUAGE="VBScript" RUNAT="Server">

Sub Application_OnStart
  Application("Aktive1") = 0
End Sub

Sub Session_OnStart
  Application.Lock
    Application("Aktive1") = Application("Aktive1") + 1
  Application.UnLock
End Sub

Sub Session_OnEnd
  Application.Lock
    Application("Aktive1") = Application("Aktive1") - 1
  Application.UnLock
End Sub

</script>

Jeg prøvede at ændre variablen, men det hjalp heller ikke.

Facts:
Jeg har sat Personal Web Server op på min computer. Denne benytter jeg til at teste min hjemmeside. Computeren er ligeledes sat til et intranet, men jeg kan ikke se at dette skulle gøre noget, idet jeg har prøvet at koble mig fra nettet og det virkede stadigvæk ikke.

Skyldes det en fejlopsætning i PWS eller kan den bare ikke administrer global.asa?
Avatar billede sv Nybegynder
20. maj 2000 - 14:20 #1
Så vidt jeg ved så dør en session først efter 20 min med mindre man har sat den til andet, eller hvis man bruger session.abondon ??
Men det er måske bare noget jeg tror ?
Avatar billede fukssvans Nybegynder
20. maj 2000 - 17:17 #2
Kan denne tid sættes ned fra 20 min til f.eks 10 min?
Avatar billede sv Nybegynder
21. maj 2000 - 12:46 #3
Jeg tror nok det er noget med en session timout

<% session.Timeout = 2 %>
hvor tallet er i minutter

Avatar billede fukssvans Nybegynder
22. maj 2000 - 15:37 #4
Jeg fandt fejlen.

Serveren på intranettet pinger mig hvert andet minut. Dette resulterede i at antallet af nuværende besøgende stabiliserede sig på 10, idet en session slutter efter 20 minutter. Dette fandt jeg ud af da jeg begyndte at logge hvem der besøgte mig.