Avatar billede ninachristensen Nybegynder
16. februar 2002 - 00:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

User interface

Hej,
Jeg har et spoergsmaal til en opgave om user -interfaces (C++). Da jeg studerer i USA og har faaet opgaven formuleret paa engelsk haaber jeg det er iorden at jeg ikke oversaetter.
Her er opgaveformuleringen:
Write a program containing a user -interface which allows the user a menu of choices for a student information application. The database contains the name (char []), GPA (float), address (char []), and telephone number(char[]) fields for a student.
Assume that the info is stored in a database which is a black box and can only be accesed by four functions, addStudent, findStudent and deleteStudent.
The first thing you need to do is come up with a comment block for each of the functions. This will allow you to obtain a reasonable function prototype for the function.
Do NOT implement the above functions.
REQUIREMENTS:
1. You must use a while loop for the menu
2. For each menu option, collect the appropriate info from the user into a character array.
3. The limitation with using cin>> is that input cannot contain any spaces.
4.Use getline to obtain the name, telephone no. and address info.
5.the userinterface must include main function and additional functions used for displaying the menu and collecting user-input.
6. The following menu choices must be available:
Add new student in database
Print info about the student in the database using name as a key
print all information the database
Quit the program.

Dette var opgaveformulering, jeg undskylder laengden. Jeg ville saette pris paa at faa nogle ideer til at loese denne opgave.

Paa forhaand tak!

Avatar billede doek Nybegynder
16. februar 2002 - 04:02 #1
måske du skulle komme med lidt mindre bider af opgaven som du vil have hjælp til fremfor den hele :)
Avatar billede ninachristensen Nybegynder
16. februar 2002 - 04:10 #2
Jeg er klar over at det er en stor portion, men jeg syntes at det var vigtigt at faa det hele med da det er selve det at komme igang med den der er et problem. jeg ved selvfoelgelig hvordan man laver en while loop og behandler arrays, men det er kreativiteten det kniber med.
Avatar billede ninachristensen Nybegynder
09. marts 2002 - 08:41 #3
ok, jeg fandt selv ud af det