Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 21:46 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

iframe

Er der nogle der kan hjælpe mig med en iframe til denne side?

www.uniqueweb.dk/dev/referencer.htm

Mine referencer skal være noget i stil med:

http://www.de-sign.dk/hvad1.1.htm

På forhånd tak!

//htmlkrede
Avatar billede ahv Nybegynder
15. februar 2002 - 21:49 #1
Du laver en iframe med flg :

<iframe height="200" width="200" src="fil.html" frameborder="0"></iframe>

så kan du selv tilpasse den som den skal være.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2002 - 21:51 #2
Du skal vel bare have nogle billeder med links på, der viser vej til iframen.

<a href="projekt1.html" target="min_fine_ramme">Projekt 1</a>

Og så din iframe:

<iframe src="blank_side.html" name="min_fine_ramme" width="200" height="150"></iframe>

Til netscape laver du det samme blot hedder den <ilayer> istedet.
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 21:52 #3
Hvad skal jeg skrive til de links der skal i iframen? TARGET="iframe"...
Avatar billede ahv Nybegynder
15. februar 2002 - 21:53 #4
<iframe height="200" width="200" src="fil.html" frameborder="0" name="iframe"></iframe>

nu kan du bare kalde dem med navnet iframe :o)
Avatar billede ahv Nybegynder
15. februar 2002 - 21:54 #5
<a href="filnavn.html" target="iframe">Åben fil i Iframe</a>
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2002 - 21:54 #6
Hvis du kigger i kildekoden kan du se at det blot er traditionelle frames der er brugt...den midterste frame får så sine oplysninger fra en iframe. Kludret løsning *G*
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 23:03 #7
Hvad skulle jeg gøre for at det også virkede i NS 6.0?

Jeg vil se kodeeksempler ikke forklaring!

//htmlkrede
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2002 - 23:06 #8
nåh nå! Rolig nu ikke?

<iframe src="blank_side.html" name="min_fine_ramme" width="200" height="150"></iframe>

<ilayer src="blank_side.html" name="min_fine_ramme" width="200" height="150"></ilayer>
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 23:09 #9
Hvad skal der til før denne side virker i Netscape. Jeg tror nemlig ikke man behøver at bruge <ilayer> i NS 6.0....
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
15. februar 2002 - 23:09 #10
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2002 - 00:13 #11
<ole>
<ilayer> er overflødigt i NS6+ - den forstår udmærket <iframe>
/mvh
</bole>
Avatar billede lloyd Nybegynder
16. februar 2002 - 09:28 #12
<iframe height="200" width="200" src="fil.html" frameborder="0"></iframe>
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2002 - 11:07 #13
mit ilayer gik også mere på Netscape 4.x
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
17. februar 2002 - 01:15 #14
Spørgsmål lukket!

Tak for hjælpen...
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2002 - 11:01 #15
Ikke fordi det gør mig noget, men hvad er pointen i at stille et spørgsmål til 60 point og selv tage de 30? Du var jo ikke særlig uddybende udi hvad du gerne ville have os til...
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
17. februar 2002 - 15:00 #16
el_barto

Jeg havde fået at vide at det krævede skills at arbejde med iframe. Da jeg sagtens selv kunne lave det ud fra det i skrev, faldt sværhedsgraden og jeres arbejde i forhold til min forventning.

//htmlkrede