Avatar billede akj Nybegynder
19. maj 2000 - 22:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dato & klokkeslæt sammenligning

Jeg skal lave et lille bookingsystem på et Intranet, hvor jeg har behov for at sammeligne datoer.
F.eks hvis en person har et lokale i perioden 01-06-00 - 02-06-00 i tidsrummet 0800 - 1200 må ingen andre kunne booke lokalet i samme tidsrum.
Er der nogen som kan hjælpe ?
Avatar billede s Nybegynder
19. maj 2000 - 23:13 #1
Noget i retning af dette... Jeg har ikke skrevet alle kombinationer på, men du kan bruge det som et udgangspunkt...

<%
BooketStarttid = #08:00:00#
BooketSluttid = #12:00:00#

NyStarttid = #10:00:00#
NySluttid = #13:00:00#

if NyStarttid > BooketStartTid then
if NyStarttid > BooketSlutTid then
ok = True
else
ok = False
end if
else
if NyStartTid < BooketSlutTid then
ok = True
else
ok = False
end if

%>
Avatar billede ortrak Nybegynder
20. maj 2000 - 00:06 #2
Hvad med at bakse en SQL-sætning sammen som indeholder BETWEEN ?

/ortrak
Avatar billede ortrak Nybegynder
20. maj 2000 - 00:13 #3
F.eks.:

"SELECT * FROM Tabel1 WHERE Dato BETWEEN '" & starttid & "' AND '" & sluttid & "'"

if not rs.eof then
response.write "Denne tidsperiode er optaget"
else
response.write "okey dokey"
end if

Variablerne starttid og sluttid skal være både dato og tid, og selve datoen skal være den samme for starttid og sluttid. Hvis det er over flere dage, kan du eventuelt lave en DateDiff() og udfra antallet af dage generer du en dynamisk SQL-streng.

/ortrak
Avatar billede akj Nybegynder
21. maj 2000 - 15:03 #4
Det virker ikke helt efter hensigten.
Når lokalet er booket i perioden
10-05-00 , 15-05-00 og jeg prøver at booke lokalet i perioden
29-04-00 , 16-05-00 er OK = True,
men OK burde bliver = False.
Hvad er der galt
Avatar billede stig3 Mester
25. maj 2000 - 09:34 #5
Du bliver nok nød til at kontrollerer alle dagene fra startdato til slutdato, for at se om de er ledige.
Avatar billede s Nybegynder
09. juli 2000 - 14:59 #6
Fik du det til at virke?
Avatar billede akj Nybegynder
27. juli 2000 - 14:06 #7
Ja, jeg har fået det til at virke. Undskyld med lange ventetid.