Avatar billede m-kris Nybegynder
15. februar 2002 - 17:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

animeret GIF og lyd synkronisering

Jeg håber der er hjælp at hente med dette:
I mit projekt har jeg konstrueret en jukebox med roll-over push buttons, der sætter afspilning af musikstykker i gang.
Jeg har nu lavet en GIF animation, der "sætter en plade på", med 12 frames.
Mit spørgsmål er nu:
Vil det være en fordel at gemme den som en mov fil, for bedre at kunne styre den med Lingo?
Hvordan får jeg min animation til at starte, når jeg trykker på push buttons, så musikken starter, efter at pladen er lagt på (altså når animationen er færdig)?
Jeg håber, jeg gør mig forståelig.

hilsen og tak,
m-kris
Avatar billede dmcn Praktikant
15. februar 2002 - 17:48 #1
Avatar billede m-kris Nybegynder
15. februar 2002 - 17:53 #2
Jeg kom ved en fejltagelse til at oprette spørgsmålet i kategorien Programmer. Min intention var at oprette det i Director kategorien - derfor! Det var en fejl.
Avatar billede dmcn Praktikant
15. februar 2002 - 22:54 #3
Så luk lige her. Læg et svar selv, og acceptér.
Avatar billede m-kris Nybegynder
17. februar 2002 - 15:27 #4
Når der trykkes på en knap gemmes lydens filnavn i en variabel

knap for sang1

on mouseDown
global nextSong
nextSong = "sang1"
--start din animation her
end

knap for sang2

on mouseDown
global nextSong
nextSong = "sang2"
--start din animation her
end
Avatar billede m-kris Nybegynder
17. februar 2002 - 15:28 #5
mit bud.