Avatar billede le_scorpion Nybegynder
15. februar 2002 - 15:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

prøver igen med iframes...

var lidt for hurtig til at acceptere svaret sidst...

Jeg vil fra min form åbne et html dokument i en iframe, men jeg kan ikke finde ud af hvad der skal stå som target i stedet for mainframe...

Koden er som følger...

<body>
<div id="Layer1" style="position:absolute; left:18px; top:50px; width:178px; height:107px; z-index:17">
  <form name="form1">
    <select name="nyheder" onChange="MM_jumpMenu('parent.frames[\'mainFrame\']',this,0)">
      <option value="billedgalleri.htm" selected>det ene</option>
      <option value="bogliste.html">det andet</option>
      <option value="indmeldelse.htm">det tredie</option>
    </select>
  </form>
</div>
<p class="dropdown">&nbsp;</p>
<iframe name=menuFrame src="bottom.htm" frameborder="no" scrolling="no" style="position:absolute; left:219px; top:45px; height:250; width:300; overflow: visible" id="menuFrame">
</body>

- Det hjælper IKKE at skrive basetarget=menuFrame i head'en
- siden ligger på http://home.worldonline.dk/~edut og "problemtsiden" skulle være det første der kom frem...

Kan nogen hjælpe?

/Jakob
Avatar billede cygnet Praktikant
19. februar 2002 - 23:57 #1
Er løsningen ikke bare at du skriver

'parent.frames[\'menuframe\']',this,0)">
i stedet for
'parent.frames[\'mainFrame\']',this,0)">
Avatar billede cygnet Praktikant
19. februar 2002 - 23:57 #2
et svar..
Avatar billede le_scorpion Nybegynder
26. april 2002 - 09:45 #3
hmmm...