Avatar billede sagdjb Nybegynder
15. februar 2002 - 15:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Automatisk påsætning af namespace

Hvis man arbejder med noder som MSXML kender i forvejen, som f.eks. skema noderne annotation, element osv. Sætter MSXML automatisk en namespace reference til schema-definitionen.

Er der en mulighed for at fjerne dette?? -Man kan ikke bare DOM fjerne dem med attributes.removeNamedItem("xmlns"), da de først bliver sat på når man benytter .xml eller .save osv. Så den kender dem ikke på dette tidspunkt.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2002 - 11:16 #1
Hvis du bruger XSLT kan du gøre flg.:

<xsl:stylesheet version="1.0"
  xmlns:xsl="[//standardnamespace//]"
  xmlns:ns1="[//namespace1//]"
  xmlns:ns2="[//namespace2//]"
  exclude-result-prefixes="ns1 ns2">
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2002 - 11:17 #2
Fortsat svar :-)

-ovenstående fjerner altså de uønskede namespace-nodes fra outputtet...

/CS
Avatar billede sagdjb Nybegynder
18. februar 2002 - 09:27 #3
Jeg benytter bare DOM'en i MSXML, og har ikke planer om at gå igennem et stylesheet. Så det er rent ud et spørgsmål om man kan fjerne det automatiske namespace påsætning ved arbejde med DOM parseren.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2002 - 10:48 #4
Hvis du har opgraderet til MSXML v.4 (kan jeg ikke teste i øjeblikket) skulle det kunne lade sig gøre ved hjælp af "MSXML2.XMLSchemaCache".

Iflg. dokumentationen skulle der være en ".namespaces" property, der returnerer et XMLSchemaCache-interface, som har en ".remove()" method (!)

- men det er som sagt kun på papiret :-)

/CS