Avatar billede lybecker Nybegynder
19. maj 2000 - 15:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

To querys i samme SQL sætning

Jeg tror problemet er min brug af " og ' i sql sætningen.

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("db1.mdb")
Set result = Conn.Execute("SELECT * from forside where Online = " & FormatDateTime(Now(), vbShortDate) & " AND ID='Anja' "
Response.Write "<CENTER><H1>" & result("Overskrift") & "</H1></CENTER><BR><BR>"
Response.Write "<CENTER>" & result("Brodtekst1") & "</CENTER><BR>"
Response.Write result("Brodtekst2")
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
19. maj 2000 - 17:29 #1
Du glemte vist at fortælle hvad problemet er... men du kunne jo prøve at skrive # før og efter din dato... (hjælper det ikke, så prøv også med ' (gnyf)
Avatar billede lybecker Nybegynder
19. maj 2000 - 17:38 #2
Der er en fejl i min sql-sætning og jeg kan ikke finde ud af at rette den!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
19. maj 2000 - 17:57 #3
Hvad er fejlen ?? kopier fejlen og skriv den her...
Det eneste jeg umiddelbart kan se der kunne give problemer med den SQL sætning, er som nævnt datoen... nogle Access DB'er kræver # rundt om datoen :
("SELECT * from forside where Online = #" & FormatDateTime(Now(), vbShortDate) & "# AND ID='Anja' "

Og andre DB'er kræver ' rundt om... (har dog aldrig selv haft behov for dem)
Avatar billede lybecker Nybegynder
19. maj 2000 - 18:27 #4
fejl '80020009'
Undtagelse opstod.

/Index.asp, linje 7

Hvis jeg kun skriver :
Set result = Conn.Execute("SELECT * from forside where Online >= " & FormatDateTime(Now(), vbShortDate))
Så virker det!
Avatar billede lybecker Nybegynder
19. maj 2000 - 18:30 #5
Jeg fandt selv fejlen! :-)
Tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
19. maj 2000 - 19:09 #6
Ok, så tak for point'ne :o))