Avatar billede kongshammer Nybegynder
15. februar 2002 - 10:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvor er msconfig???

I både win98 og winXP kan jeg køre et program - msconfig - hvor jeg bl.a. får mulighed for, på fanen start, at (de-)aktivere elementer ved start. Hvad hedder den tilsvarende kommando i win2000? - alternativt, hvordan deaktiverer man elementer i win2000??
Avatar billede s.stud Nybegynder
15. februar 2002 - 10:24 #1
Du højreklikker på "Denne computer" -> Administrer -> Enhedshåndtering -> højreklik på den enhed, der skal deaktiveres -> vælg Deaktiver.
Sådan... :)
Avatar billede alapalooza Nybegynder
15. februar 2002 - 10:25 #2
Med dette program kan du nemt gøre det.

http://www.vtoy.fi/jv16/programs/RegCleaner.exe
Samt mange andre brugbare ting.
Avatar billede s.stud Nybegynder
15. februar 2002 - 10:25 #3
Hmm.. var det mon det du mente..? Var vidst lidt for hurtig.. :)
Avatar billede alapalooza Nybegynder
15. februar 2002 - 10:26 #4
Jeg var heller ikke helt sikker.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2002 - 10:27 #5
Evt. kan du downloade msconfig fra nettet og lægge det i din systemmappe. Windows brokker sig nok over at programmet ikke passer til Windows 2000, men det ignorerer du bare.
Avatar billede kongshammer Nybegynder
15. februar 2002 - 10:45 #6
ATT.: s.stud: Ja, du var vist lidt for hurtig  :-)
ATT.: Alapalooza: Tak, RegCleaner did the job....
Avatar billede alapalooza Nybegynder
15. februar 2002 - 10:45 #7
Tak for point :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. februar 2002 - 12:04 #8
Avatar billede bilde Nybegynder
16. februar 2002 - 23:19 #9
Hvis alt skulle gå galt kan man jo altid gå ind i registreringseditoren (kør:"regedit") så stoppe startup programmerne inde under: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run :)

...og husk at programmerne kan også starte op i startmenuen,[programmer:Start]