Avatar billede festhest Nybegynder
15. februar 2002 - 00:21 Der er 7 kommentarer

ramme på dropdown box

hvordan laver man ramme på en dropdownbox(<select>)?
Avatar billede keysersoze Guru
15. februar 2002 - 00:49 #1
en ramme?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. februar 2002 - 00:57 #2
du kan ikke definere rammer i selectbokse, men du kan give dem baggrundsfarver
Avatar billede festhest Nybegynder
15. februar 2002 - 01:28 #3
der findes ikke et eller andet trik???
Avatar billede werd Nybegynder
15. februar 2002 - 12:11 #4
#dropdown {border:1px #000000 dashed;}

(dashed kan erstattes med: solid, groove, ridge, outset double eller outset... du kan prøve dig lidt frem)

Her er html'en:

<select id="dropdown">
<option>blabla</option>
</select>
Avatar billede werd Nybegynder
15. februar 2002 - 12:13 #5
ovenstående giver rammer omkring selve dropdownen... hvis du vil have en baggrundsfarve og en tekstfarve kan du tilføje følgende i dit stylesheet: color:#00ff00; background-color:#ff0000;
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2002 - 22:21 #6
<ole>
werd >> Det må vel siges, at det er en yderst dårligt bevaret hemmelighed at select-elementet tager meget dårligt imod styles. Dit forslag virker ikke ... man kan ikke sætte borders på en select med CSS  ;o)

festhest >> Der er intet at stille op med en select og CSS. Det eneste, du kan gøre, er at lave en selv i DHTML-elementer - men det er lidt af et job  ;o)
/mvh
</bole>
Avatar billede werd Nybegynder
19. oktober 2002 - 16:11 #7
måske på tide at lukke spørgsmålet?