Avatar billede bullerbasse Nybegynder
14. februar 2002 - 18:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Indsætte lydklip i varekurv

Hej jeg bruger Gnuffegod varekurv er det muligt
at indsætte små lydklip til afspildning i forbindelse med varekurven? Eller ved Læg i kurv.
Avatar billede excession Nybegynder
14. februar 2002 - 23:49 #1
jep.. det er det

her er noget script som du skal have i alle dine filer eller lagt ind i en ekstern fil..:

<script LANGUAGE="JavaScript">
<!--

var aySound = new Array();
//  preloader lydfil
aySound[0] = "sounds/loop1.wav";//her skal du ændre navnet til den lydfil du gerne vil have

document.write('<BGSOUND ID="auIEContainer">')
IE = (navigator.appVersion.indexOf("MSIE")!=-1 && document.all)? 1:0;
NS = (navigator.appName=="Netscape" && navigator.plugins["LiveAudio"])? 1:0;
ver4 = IE||NS? 1:0;
onload=auPreload;

function auPreload() {
if (!ver4) return;
if (NS) auEmb = new Layer(0,window);
else {
Str = "<DIV ID='auEmb' STYLE='position:absolute;'></DIV>";
document.body.insertAdjacentHTML("BeforeEnd",Str);
}
var Str = '';
for (i=0;i<aySound.length;i++)
Str += "<EMBED SRC='"+aySound[i]+"' LOOP='FALSE' MASTERSOUND AUTOSTART='FALSE' HIDDEN='TRUE'>"
if (IE) auEmb.innerHTML = Str;
else {
auEmb.document.open();
auEmb.document.write(Str);
auEmb.document.close();
}
auCon = IE? document.all.auIEContainer:auEmb;
auCon.control = auCtrl;
}
function auCtrl(whSound,play) {
if (IE) this.src = play? aySound[whSound]:'';
else eval("this.document.embeds[whSound]." + (play? "play()":"stop()"))
}
function playSound(whSound) { if (window.auCon) auCon.control(whSound,true); }
function stopSound(whSound) { if (window.auCon) auCon.control(whSound,false); }
//-->
</script>

det her sætter du så ind i et link eller knap:

onClick="playSound(0)">

-- xs
Avatar billede excession Nybegynder
14. februar 2002 - 23:53 #2
koden skal du lægge i HEAD eller som sagt i en ekstern fil..

hvis du lægger det i en ekstern fil gemmer du filen som f.eks lyd.js

og i alle de filer hvor lyden evt. skal spilles sætter du det her ind øverst på siden:

<!-- #include file="lyd.js" -->

på knapper og links sætter du det her kode ind:

onClick="playSound(0)"

-- xs
Avatar billede bullerbasse Nybegynder
15. februar 2002 - 00:20 #3
Mange tak jeg prøver lige, Hvis Nu jeg ikke selv kan opsætte det
er der så mulighed for lidt extra hjælp? Evt jeg sendte dig scripten
og du opsatte scripten 1 sted så jeg selv kunne lave resten?
& evt hvad ville det koste.
Nå men jeg prøver lige...
Avatar billede excession Nybegynder
15. februar 2002 - 02:15 #4
det ville ikke være noget problem..

du siger bare til hvis du ikke selv kan sætte det op :)

-- xs
Avatar billede bullerbasse Nybegynder
15. februar 2002 - 20:39 #5
Hej igen  Jeg har nu lagt scripten ind i en extern fil & gemt den som lyd.js  Men den her:<!-- #include file="lyd.js" --> Skal den stå lige efter dette øverst på siden:<!doctype html public "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">  HER?

<html> eller måske her et sted?

<head>

Mvh basse
Avatar billede excession Nybegynder
16. februar 2002 - 01:20 #6
det er sådan set ligemeget.. bare sæt den helt øverst som den allerførste

-- xs
Avatar billede bullerbasse Nybegynder
16. februar 2002 - 06:30 #7
OK arbejder videre Tak
Avatar billede bullerbasse Nybegynder
16. februar 2002 - 16:08 #8
Hej igen det går IKKE så godt jeg er ved at have Ødelagt de fleste af mine sidder så du må endlig gerne hjælpe mig med at opsætte det.
Avatar billede excession Nybegynder
16. februar 2002 - 18:27 #9
ok du kan prøve at sende det til mig hvis du har lyst.. så kan jeg kigge på det i morgen..

-- xs
stark@newidentity.dk
Avatar billede bullerbasse Nybegynder
16. februar 2002 - 18:30 #10
Hvor meget af det skal du bruge skal du bruge selve varekurven også?
Avatar billede excession Nybegynder
16. februar 2002 - 19:06 #11
bare de filer hvor der skal spilles en lyd ved..

det skal spilles lydfil når man sætter varer i varekurven ikke?

-- xs
Avatar billede bullerbasse Nybegynder
16. februar 2002 - 19:10 #12
Jo det ville være fint,  Jeg sender dig lige en med det samme,
så må du jo sige hvis det er galt.