Avatar billede jk Nybegynder
18. maj 2000 - 17:54 Der er 5 kommentarer

Browser problem

Når jeg loader en perl fil (*.pl) spørger min browser (Internet Explore 5) om jeg vil downloade eller åbne, den sædvanlige boks der kommer frem når man downloader på nettet.

Hvorfor hvordan kan jeg undgå det???
Avatar billede Boddicker Seniormester
18. maj 2000 - 18:16 #1
Hvad er det, du gerne vil med den fil? Vil du downloade den, eller eksekvere den?
Avatar billede steffen Nybegynder
18. maj 2000 - 18:37 #2
Sørg for at sætte dine cgi-bin indstillinger rigtigt op, vel? .. hvad sker der på din server, er det NT / Linux / BSD, kører du apache eller hva?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. maj 2000 - 02:14 #3
Det kan ganske rigtigt være hos din udbyder, problemet ligger. En .pl fil skal
aflevere en HTML-fil, som blot skal ses af brugeren. Men der er et par andre
muligheder. Lád os tage dem, som jeg kan finde på:

1) Din udbyder (Unix-system) kræver at du sætter en bestemt chmod på filen,
f.eks. vha. dit ftp-program. Du kan altid prøve med 777 (eller kryds i alle felter,
read, write, execute afhængig af dit program)
2) Din udbyder kan kræve at din .pl filer ligger i et ganske bestemt katalog, typisk
noget i retning af cgi-bin.
3) Din udbyder tilbyder slet ikke at afvikle .pl - eller skal explicit slå det til for dig.
4) Du afleverer ikke en korrekt header i dit .pl program. Du skal skrive noget i
retning af følgende som noget af det første:

  print("Content-type: text/html\n\n");

5) Øh, jeg kan ikke lige komme på flere, men du er velkommen til at fortælle
os hvem din udbyder er.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juni 2000 - 23:07 #4
Og så er der gået en måned ... Har du fundet ud af noget ??
Avatar billede thomasledet Nybegynder
21. maj 2001 - 16:53 #5
erikjakobsen>og så er der snart gået et år... det var da belastende med alle disse mennesker, der ikke kan lukke deres spørgsmål!