Avatar billede doctorking Nybegynder
14. februar 2002 - 13:38 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Tid i flash

Jeg skal lave en Flash som skal vare præcis 5 sek. og så stoppe...

Kan man lave det sådan at jeg har et forløb som man siger skal vare 5 sek. og så "dropper" den bare frames hvis der er for mange?
Avatar billede lingoman Nybegynder
14. februar 2002 - 13:41 #1
Ja det kan man godt.
Fik du dine point tilbage for screensaver spørgsmålet ?
Avatar billede doctorking Nybegynder
14. februar 2002 - 13:42 #2
ja jeg gjorde....
Vil du ikke fortælle hvordan?
Avatar billede prankster Nybegynder
14. februar 2002 - 13:44 #3
Hvis du vil lave en animation der varer 5 sek. skal du lave (12*5) 60 frames. Da der går 12 FramesPerSekund.

Håber der er svar nok!!!
Avatar billede doctorking Nybegynder
14. februar 2002 - 13:47 #4
men jeg har bare set at på Mac og gamle comp. kører flash langsommere...har det noget at gøre med at jeg laver mine flash's i 24 fps?
Avatar billede lingoman Nybegynder
14. februar 2002 - 13:51 #5
Det nemmeste er at tjekke antal frames din film har og dividere med 5. Dette vil give fps (frames per sekund)= N som du indstiller i modify>> movie>> frames per second.

An anden løsning er at lade actionScript styre hvilken frame den skal hoppe til afhængig af hvor meget tid der er gået siden start så den når at afspille til slutningen.
Denne løsning kræver 2 start parameter. Samlet antal frames i filmen samt ønskede varighed (de 5 sek)
Avatar billede doctorking Nybegynder
14. februar 2002 - 14:00 #6
er der mulighed for at få disse parametre?
Avatar billede lingoman Nybegynder
14. februar 2002 - 14:05 #7
naturligvis,
Det smarteste ville være at du blot tilpassede tiden, og lod actionScript finde ud af hvor mange frames der er i filmen.
Jeg kan lave de som et movieClip der styre hovedfilmens reele framerate hvis du gerne vil kunne genbruge koden i flere forskellige film.
Avatar billede lingoman Nybegynder
14. februar 2002 - 14:12 #8
ja ?
Avatar billede doctorking Nybegynder
14. februar 2002 - 14:15 #9
Det ville være super hvis du gad....
Avatar billede lingoman Nybegynder
14. februar 2002 - 14:20 #10
Ok laver det og vender tilbage når jeg har testet det
Avatar billede doctorking Nybegynder
14. februar 2002 - 14:26 #11
mange tak
Avatar billede lingoman Nybegynder
14. februar 2002 - 14:48 #12
her er actionen som skal sættes på et movieClip.
movieClippet kan placeres udenfor synlige stage men SKAL være til stede i hele hovedfilmens længde.

onClipEvent (load) {
    movieDuration = 5000;
    // vis filmen i 5 sekunder uanset reele længde. Tilpass millisekunderne til dine egne behov
    startTime = getTimer();
    endTime = startTime+movieDuration;
    totalFrames = _parent._totalFrames;
    function nextStop () {
        // udregn næste frametal ud fra nuværende frame og hvorlang tid vi har tilbage inden vi skal være færdige
        timePassed = getTimer()-startTime;
        normalizedTime = timePassed/movieDuration;
        if (normalizedTime<1) {
            nextStopFrame = Math.ceil(normalizedTime*totalFrames);
            _parent.gotoAndStop(nextStopFrame);
        } else {
            _parent.gotoAndStop(totalFrames);
        }
onClipEvent (enterFrame) {
    nextStop();
}

Jeg har lavet en ligge demo fil som jeg gerne sender hvis du smider mig en mail med dit brugenavn samt ref http://www.eksperten.dk/spm/172378

mvh geo
Avatar billede doctorking Nybegynder
14. februar 2002 - 15:09 #13
det ville være super med en demo fil da jeg er ret grøn mht flash...men hvad er din mailaddresse?
Avatar billede lingoman Nybegynder
14. februar 2002 - 15:10 #14
min email er geo@lingoman.dk
Avatar billede doctorking Nybegynder
14. februar 2002 - 15:17 #15
Super...min mail er afsted...
Avatar billede lingoman Nybegynder
14. februar 2002 - 15:24 #16
demofil sendt!
Avatar billede doctorking Nybegynder
14. februar 2002 - 15:26 #17
Rigtig mange tak for det!
Avatar billede lingoman Nybegynder
14. februar 2002 - 15:28 #18
velbekommen :)