Avatar billede firouzan Nybegynder
14. februar 2002 - 13:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af frames i asp

Jeg har følgende problemer:
1. jeg har en side med 4 frames, corner, top, left og main
2. jeg har 4 .asp sider som jeg gerne vil load ind i siden.

Hvordan går jeg det?
Alle siderne lægger under samme bibliotek. Jeg har prøvet at angive siderne med scr="/sidensnavn.asp" men uden held.

kan nogen hjælpe??????
tak
Avatar billede johnnissen Nybegynder
14. februar 2002 - 13:44 #1
Hej
Er din indeks side også i asp, ellers virker det ikke ?
Avatar billede misbruger Nybegynder
14. februar 2002 - 13:51 #2
Kan du ikke bare skrive src="sidensnavn.asp" i steden for! :-)
Avatar billede misbruger Nybegynder
14. februar 2002 - 13:52 #3
....du skal bruge src og ikke scr !
Avatar billede tmceu Praktikant
14. februar 2002 - 14:02 #4
johannissen >> du kan sagtens have et .htm dokument med et frameset, hvor en eller flere frames er .asp dokumenter. Eller omvendt for den sags skyld.
Avatar billede hojben Novice
14. februar 2002 - 14:51 #5
kopier dette ind i en fil og gem den som fx index.htm

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<frameset rows="80,*" cols="80,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
  <frame name="cornerFrame" scrolling="NO" noresize src="cornerframe.asp" >
  <frame name="topFrame" scrolling="NO" noresize src="topframe.asp" >
  <frame name="leftFrame" scrolling="NO" noresize src="leftframe.asp">
  <frame name="mainFrame" src="mainframe.asp">
</frameset>
<noframes><body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">

</body></noframes>
</html>
Avatar billede firouzan Nybegynder
14. februar 2002 - 17:29 #6
Her er koden jeg har bruget, det virker ikke rigtigt, i min asp filer har jeg bruget include(SSI),jeg kan vise siderne separet men ikke i frames, hvad tror du jeg gøre forkeret?
ps: tak for jeres hjælp.
<html>
<head>
<title>Frames</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<frameset rows="95,*" cols="127,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
  <frame name="cornerFrame" scrolling="NO" noresize src="/logo_siden.asp" >
  <frame name="topFrame"    scrolling="NO" noresize src="/banner_siden.asp" >
  <frame name="leftFrame"  scrolling="AUTO" noresize src="/leftmenu.asp">
  <frame name="mainFrame"  scrolling="AUTO" noresize src="/forside.asp" >
</frameset>
<noframes>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
</body>
</noframes>
</html>
Avatar billede cdc Novice
14. februar 2002 - 17:40 #7
Frame settet er jo fuldstændig forkert skruet sammen.......
Nu kender jeg ikke til asp, men i src= skal / fjærnes......

/cdc
Avatar billede firouzan Nybegynder
14. februar 2002 - 17:49 #8
Jeg kunne ikke visse den på min cpu, men efter jeg gemte den som index.htm og fik den uploadet, så virker den nu, tak for hjælpen alle sammen.