Avatar billede 2cool Nybegynder
14. februar 2002 - 12:38 Der er 1 løsning

ASP.NET, C#, MSSQL Stored procedure MissingMethodException

Jeg har en form på en aspx-side hvor jeg indtaster oplysninger om en kunde. Af data skaber jeg et objekt, som jeg vil skrive til MSSQL-database vha. en stored procedure. Jeg bruger C#.

Jeg kan læse data fra databasen og vise det i browseren, så serveren kører.
Jeg kan også skabe objektet, og vise attributterne i browseren, så get/set-metoder virker.

***********Fejlmeddelelse******************

Opret kundeSystem.MissingMethodException: Method not found: Void System.Threading.WaitCallback..ctor(System.Object, UIntPtr). at System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open() at intraNET.Kunde.skriv() at ASP.opretkunde_aspx.gemKunde(Object sender, EventArgs e) in C:\www\dotnet\opretkunde.aspx:line 18

Her er min aspx-side og min kundeklasse:

*********opretkunde.aspx****************

<%@ Page language="C#" Debug="true"%>
<%@ Import namespace="intraNET" %>
<%@ Import namespace="System" %>
<%@ Import namespace="System.Web" %>
<%@ Import namespace="System.Web.UI" %>
<%@ Import namespace="System.Web.UI.WebControls" %>

<script language="C#" runat="server">
    public void gemKunde(Object sender, EventArgs e) {
        if (Page.IsValid) {
          Kunde kunde = new Kunde();
          kunde.Navn = txtNavn.Text;
          kunde.Adresse = txtAdresse.Text;
          kunde.Postnr = txtPostnr.Text;
          kunde.Telefon = txtTelefon.Text;
          kunde.Email = txtEmail.Text;
          try {
            kunde.skriv();
          }
          catch (Exception e1) {
            lblError.Text = e1.ToString();
          }
</script>
<html>
<head>
<title>ASP.NET eksperimenter</title>
<!--#include file="style.css"-->
</head>
<body>
<form action="opretkunde.aspx" method="post" runat="server">
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">
  <tr>
    <td colspan="5" class="overskrift">Opret kunde<asp:label id="lblError" text="" runat="server" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td></td><td>&nbsp;</td><td></td><td>&nbsp;</td><td></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Navn:</td><td>&nbsp;</td><td><asp:textbox id="txtNavn" runat="server"/> *</td><td>&nbsp;</td><td><asp:RequiredFieldValidator id="valNavnRequired" runat="server" ControlToValidate="txtNavn" ErrorMessage="Du skal udfylde navn!" Display="dynamic"/></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Adresse:</td><td>&nbsp;</td><td><asp:textbox id="txtAdresse" runat="server"/></td><td>&nbsp;</td><td></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Postnr.:</td><td>&nbsp;</td><td><asp:textbox id="txtPostnr" runat="server"/> *</td><td>&nbsp;</td><td><asp:RequiredFieldValidator id="valPostnrRequired" runat="server" ControlToValidate="txtPostnr" ErrorMessage="Du skal udfylde postnr!" Display="dynamic"/></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Telefon:</td><td>&nbsp;</td><td><asp:textbox id="txtTelefon" runat="server"/></td><td>&nbsp;</td><td></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>E-mail:</td><td>&nbsp;</td><td><asp:textbox id="txtEmail" runat="server"/> *</td><td>&nbsp;</td><td><asp:RequiredFieldValidator id="valEmailRequired" runat="server" ControlToValidate="txtEmail" ErrorMessage="Du skal udfylde e-mail!" Display="dynamic"/><asp:RegularExpressionValidator id="valEmailRegEx" runat="server" ControlToValidate="txtEmail" ValidationExpression=".*@.*\..*" ErrorMessage="Den indtastede e-mail er ikke gyldig!" display="dynamic"/></td>
  </tr>
  <tr>
    <td></td><td>&nbsp;</td><td></td><td>&nbsp;</td><td></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="5"><asp:button id="btnGem" Text="Gem" runat="server" onClick="gemKunde"/></td>
  </tr>
</table>
</form>
</body>
</html>

************kunde.cs***********

using System;
using System.Data;
using System.Data.SqlClient;

namespace intraNET {
    public class Kunde {

      private int id;
      private string navn;
      private string adresse;
      private string postnr;
      private string telefon;
      private string email;
      private SqlConnection myConnection;

        public Kunde() {
          this.navn      = "";
          this.adresse  = "";
          this.postnr    = "";
          this.telefon  = "";
          this.email    = "";
        }

        public int Id {
          get {
              return this.id;
          }
          set {
              this.id = value;
          }

        public string Navn {
        get {
            return this.navn;
        }
        set {
            this.navn = value;
        }

      public string Adresse {
        get {
            return this.adresse;
        }
        set {
            this.adresse = value;
        }

      public string Postnr {
        get {
            return this.postnr;
        }
        set {
            this.postnr = value;
        }

      public string Telefon {
        get {
            return this.telefon;
        }
        set {
            this.telefon = value;
        }

      public string Email {
        get {
            return this.email;
        }
        set {
            this.email = value;
        }

      public void openDatabase() {
        myConnection = new SqlConnection("server=127.0.0.1;database=intranet;uid=sa;pwd=;");
        myConnection.Open();
      }

      public void closeDatabase(){
        myConnection.Close();
      }

      public void skriv() {
        this.openDatabase();

        SqlCommand myCommand;
        myCommand = new SqlCommand("sp_kunde_gem",myConnection);
        myCommand.CommandType = CommandType.StoredProcedure;

        myCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("@navn", SqlDbType.NVarChar, 50));
        myCommand.Parameters["@navn"].Value = this.Navn;

        myCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("@adresse", SqlDbType.NVarChar, 50));
        myCommand.Parameters["@adresse"].Value = this.Adresse;

        myCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("@postnr", SqlDbType.NVarChar, 4));
        myCommand.Parameters["@postnr"].Value = this.Postnr;

        myCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("@telefon", SqlDbType.NVarChar, 8));
        myCommand.Parameters["@telefon"].Value = this.Telefon;

        myCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("@email", SqlDbType.NVarChar, 100));
        myCommand.Parameters["@email"].Value = this.Email;

        myCommand.ExecuteNonQuery();

        this.closeDatabase();
      }

Avatar billede 2cool Nybegynder
19. februar 2002 - 19:00 #1
Jeg fandt selv ud af det...

Jeg havde installeret final release af .NET frameworket, og derefter Beta 2 af Visual Studio .NET - dette gav åbenbart nogle alvorlige problemer, og afinstallationen af final release, og derpå geninstallation af Beta 2 frameworket løste problemet...