Avatar billede ny_viden Nybegynder
13. februar 2002 - 22:00 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

harddisk problemer

Jeg har en pc'er med 2 harddiske,
Den ene HD er  blevet formateret med dos 6.22, det er ret sikkert.
men jeg kan ikke komme i kontakt med den mere, når computeren starter op skriver den.....
Verifying DMI pol data.eller ligende.....hvad betyder det....???
(der sker ikke mere efter det..den stopper)
Den anden HD har win-98 liggende, men den starter og med grå skærm og skriver system fejl med nogle mærkelige tegn. Fjerner man den grå skærm,(ved at trække den ned i bunden, kan ikke lukkes), står der indtast adgangs kode, men om man gør det eller annulere, skriver den....
Programmet har udført en ulovlig handling......!!!
og man har en blank grøn skærm, og kan ikke komme vidre..!
Hvad pokker skal jeg gøre, vil nødig miste alle mine dataer....
Avatar billede rebecca Novice
13. februar 2002 - 23:54 #1
prøv at starte op på en bootdisk vælg kun kommandoprompt skriv scandisk/all og se hvad der sker. hvis du ikke kan starte op på bootdisk så prøv at gå ind i bios og load default setup
Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
13. februar 2002 - 23:56 #2
ps... hvis ddu kan boote så kan du også chekke / fixe registreringsdatabasen ved at skrive scanreg/opt/fix ved dospromten
Avatar billede txk Nybegynder
13. februar 2002 - 23:58 #3
gå ind i bios og sæt begge harddiske til..
og husk at jumperne skal side rigtigt en som master og en som slave
master skal være den med windows på..
Avatar billede rap-rap Nybegynder
14. februar 2002 - 15:06 #4
ved ikke om det er for drastisk, men hva med en fdisk/mbr det er jo der den starter fra.
et skud i tågen måske ??