Avatar billede elohite Nybegynder
13. februar 2002 - 17:34 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

SQL bug....

Jeg har en sql sætning jeg prøver at udføre:

UPDATE Cal SET (DateStart = '18-02-2002', DateEnd = '18-02-2002', Action = ' Gorms birthday', Title = ' Gormy birthday ') WHERE ID = 13 ;

Når jeg udførende den får jeg følgende fejl:

    * Error Type:
      Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
      Syntax error in UPDATE statement.
      /cal/tools/updateData.asp, line 132

Jeg har prøvet at køre den som et Access query og der virker den fint.

Avatar billede rou Nybegynder
13. februar 2002 - 17:36 #1
fjern parantes omkring dine data sæt.

Mener også du skal have # omkring dine dato'er, men jeg er ikke sikker.

- Rou
Avatar billede keysersoze Guru
13. februar 2002 - 17:38 #2
hvilke felttyper er de forskellige felter?
Avatar billede elohite Nybegynder
13. februar 2002 - 17:51 #3
Nu står der følgende:
UPDATE Cal SET DateStart = #18-02-2002#, DateEnd = #18-02-2002#, Action = ' Gorms birthday', Title = ' Gormy birthday ' WHERE ID = 13 ;

og jeg får følgende fejl:

    * Error Type:
      Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
      Syntax error in UPDATE statement.
      /cal/tools/updateData.asp, line 132

Felttyper:
DateStart = Dato
DateEnd = Dato
Action = Memo
Title = Text
ID = Autonummer
Avatar billede rou Nybegynder
13. februar 2002 - 18:01 #4
Såvidt jeg husker, så skal du bibeholde dine appostroffer omkring dato'erne, selvom du bruger #. Hvilke der skal være inderst husker jeg ikke, men prøv begge dele.

- Rou
Avatar billede rou Nybegynder
13. februar 2002 - 18:09 #5
sec, jeg tjekkede lige. du skal slet ikke have de # med, men hvis du ikke kan få det til at fungere kan du forsøge flg.

UPDATE Cal SET DateStart = DateValue('18-02-2002'), DateEnd = DateValue('18-02-2002'), Action = ' Gorms birthday', Title = ' Gormy birthday ' WHERE ID = 13 ;
Avatar billede elohite Nybegynder
13. februar 2002 - 18:18 #6
Nu står der følgende:
UPDATE Cal SET DateStart = DateValue('18-02-2002'), DateEnd = DateValue('18-02-2002'), Action = ' Gorms birthday', Title = ' Gormy birthday ' WHERE ID = 13 ;

og jeg får følgende fejl:

Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
Syntax error in UPDATE statement.
/cal/tools/updateData.asp, line 132
Avatar billede keysersoze Guru
13. februar 2002 - 18:27 #7
prøv at kom med din egentlig asp-sætning....
Avatar billede elohite Nybegynder
13. februar 2002 - 18:30 #8
SQLstring = "UPDATE Cal SET DateStart = '"&DateValue(request.form("DateStart"))&"', DateEnd = '"&DateValue(tempDateEnd)&"', Action = '"&request.form("OT")&"', Title = '"&request.form("event")&"' WHERE ID = "&request.form("ID")&" ;"

OCon.Execute(SQLstring)
OCon.close
Avatar billede keysersoze Guru
13. februar 2002 - 18:35 #9
prøv;

SQLstring = "UPDATE Cal SET DateStart = #"&DateValue(request.form("DateStart"))&"#, DateEnd = #"&DateValue(tempDateEnd)&"#, Action = '"&request.form("OT")&"', Title = '"&request.form("event")&"' WHERE ID = "&request.form("ID")&" ;"
Avatar billede elohite Nybegynder
13. februar 2002 - 18:42 #10
Nu står der følgende:
SQLstring = "UPDATE Cal SET DateStart = #"&DateValue(request.form("DateStart"))&"#, DateEnd = #"&DateValue(tempDateEnd)&"#, Action = '"&request.form("OT")&"', Title = '"&request.form("event")&"' WHERE ID = "&request.form("ID")&" ;"

og jeg får følgende fejl:

    * Error Type:
      Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
      Syntax error in UPDATE statement.
      /cal/tools/updateData.asp, line 132
Avatar billede keysersoze Guru
13. februar 2002 - 19:36 #11
så prøv at sæt data ind i ét felt ad gangen og se hvor det er det så går galt og hvilke der er problemer med
Avatar billede elohite Nybegynder
13. februar 2002 - 19:57 #12
fejl ligger et eller andet sted her:

Action = '"&request.form("OT")&"'

jeg kan bare ikke se hvor....
Avatar billede rou Nybegynder
13. februar 2002 - 20:00 #13
Hmm, prøv lige at checke i Access doc'en, om Action er et reserved word. :)

- Rou
Avatar billede keysersoze Guru
13. februar 2002 - 20:07 #14
så prøv;

[Action] = '"&request.form("OT")&"'
Avatar billede elohite Nybegynder
13. februar 2002 - 20:17 #15
Fejlen lå i at Action er et reserveret ord.

takker meget for hjælpen.