Avatar billede ldplusse Nybegynder
13. februar 2002 - 15:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Athlon XP pc chrasher........

Jeg har et meget irriterende problem.
Min pc crasher tit, her er mine data:
Athlon XP 1700+
Asus A7V266-E
512 Mb DDR 2100 MHz ram
maxtor 40Gb ide 133 7200 disk.
Creative Gforce3 TI 200

Til at starte med syntes jeg at disken blev meget varm og prøvede at skifte den ud med min gamle, så blev den lige pludsig helt stabil, så disken røg retur.(for den tilbage idag.)
Men efter et stykke tid begyndte den igen at blive ustabil. Det virker som om at det mest er når den er kold, men den gør det også når den er varm.
Der har været 98SE, Win2000 og Nu WinXP på den alle med opdaterede drivers fra nettet uden held.
Det der er mere mærkeligt er at jeg laver videoedigering på den, og jeg havde lavet en video på 1 time. jeg satte den til at render og så bagefter læse filmen tilbage ud på det digitale videokamera. Den kørte så fint men efter 22min kunne jeg se på pc'en at den var crashet, men på kameraet kunne jeg se på skærmen at den stadig modtog "filmen" og at alting var perfekt, det vil sige ingen fejl på billedt overhovet.
Da den var færdig så prøvede jeg at røre pc'en med den var helt DØD.........Genstart.....
Hvordan kan den gøre det, er crashet med alligevel ikke...
Så da XP kom på så sagde den hver gang den crashede at det var mit grafik kort, så jeg satte det gamle TNT2 kort i, men det hjalp ikke, måske lidt.
TNT2 kortet kan kun køre agp*2 så det kan heller ikke være fordi GF3 køre agp*4.
Så er der proccesor, ram bundkort tilbage.
Men spiller jeg RTCW på fuld drøn (1600*1200*32) så kan jeg spille i flere timer uden at den crasher, mærkeligt. Det er faktisk mest når man klikker rundt i menu'erne i windows at den går ned.
Det er totalt frustrerende det l... og p.. hvad kan det være???????

Sikke en smøre.

PS. jeg har købt over nettet hos IT-Butikken, så derfor er det lidt tidskrævende at sende varer retur.
Avatar billede muggemand Nybegynder
13. februar 2002 - 20:56 #1
Jeg oplevede det samme med mit graffikort under Xp, har di prøvet at installere de nye VIA driver???
Det hjalp ved mig.
Avatar billede karlslund Nybegynder
13. februar 2002 - 21:32 #2
Dvs. den fryser hver gang du har problemet - ingen blå skærme med hints om problemet?

Er din strømforsyning gearet til så stor en maskine? (250W - 300W?)
Avatar billede ldplusse Nybegynder
13. februar 2002 - 23:17 #3
Min psu er en 300W noise control, men PC Probe siger at spændingen er OK.
Når fejlen opstår så virker musen stadigvæk, hvis jeg klikker nogle gange med museknappen så siger pc'en dut og så virker musen heller ikke.

Jeg har prøvet med de nyeste via drivers, men problemet er ens på Win2000 og winXP.
Avatar billede rap-rap Nybegynder
14. februar 2002 - 15:10 #4
jeg har læst om en anden der havde samme prob. men jeg kan ikke huske om der var svar på spørgsmålet, tjek lige www.viaarena.com det er der jeg læste om det.
Avatar billede karlslund Nybegynder
14. februar 2002 - 16:15 #5
Hvad OS kører du nu? Windows 2000 / XP er bedre at fejlsøge på, da 98 / ME ikke er særlig meddelsom mht. fejl. Den går bare ned ...

Har du noget andet udstyr tilsluttet (scanner, inkjet m.v.)
Avatar billede ldplusse Nybegynder
21. december 2002 - 02:30 #6
Nyt bundkort, så var den fjong igen