Avatar billede morch7 Nybegynder
13. februar 2002 - 15:18 Der er 4 kommentarer

Chaintech bundkort der lyder som en ambulance!!!!

Jeg har et chaintech 6btm0 bundkort der lyder som en ambulance når den starter. Den kommer ikke videre fra den sorte skærm, som hvis skærmen ikke var tændt. Står bare og hyler...

Nogle gode foreslsag til at løse problemet??
Avatar billede t_holst Nybegynder
13. februar 2002 - 17:15 #1
Hvad er det for en computer.

Hvor længe har den gjort det.
Avatar billede karlslund Nybegynder
13. februar 2002 - 21:15 #2
Ja, det har jeg da: RAM-fejl.

Hvis den bare siger DU-DI-DU-DI-DU-DI i en uendelighed er det fordi den ikke kan finde noget RAM.

Check at det sidder ordentlig fast, og prøv evt. med noget andet RAM (gerne noget du er sikker på fungerer).

Er det en nysamlet maskine, eller en ældre der har fungeret?
Avatar billede halifax Nybegynder
14. februar 2002 - 04:44 #3
Prøv at se om du kan komme dit problem nærmere, eller løse det, ved at se på denne side om beep koder
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/
Avatar billede jones_net Nybegynder
14. februar 2002 - 15:15 #4
Det kan også være en alarm for at din cpu køler ikke kører rundt (eller for langsomt, hvis du har en Silent Viking...).

Åben kabinettet og se om alle blæserne kører rundt som de skal:-)

/J