Avatar billede hjald Nybegynder
13. februar 2002 - 09:30 Der er 3 kommentarer

css kombineret med ssi - indsætning af menu

jeg sidder for tiden og prøver, at gå bort fra frames - således at der i stedet benyttes et stylesheet i css til at placere forskellige faste 'bokse' på hjemmesiden.

I en af de faste bokse vil jeg gerne have en menu med undermenuer i javascipt (som jeg har 'tyvstjålet fra dhtmlcentral.com'). Dette script som er gemt i en særskilt html-fil med et par gif-filer ved siden af, troede jeg at man kunne hente ind via en ssi-kode i hver tekstside - hvor menuen var nødvendigt - således at menuen kom frem i den ønskede boks?

Men jeg kan ikke få det til at fungere med

<script type="text/javascript" src="/menunavn.html"></script>

??

Er der nogen der umiddelbart kan give en ledetråd til hvorledes dette skal løses??

Amatør-hjemmeside-snedkeren
Hjald
Avatar billede fever Nybegynder
13. februar 2002 - 09:38 #1
"/menunavn.html" er ikke et gyldigt navn....

brug "menunavn.html" hvis det er i samme niveau.

brug "../menunavn.html" hvis det er i et underlæggende niveau.

brug "overniveau/menunavn,html" hvis det er i et højere niveau.
Avatar billede fever Nybegynder
13. februar 2002 - 09:40 #2
og hvis det ikke hjalp, så prøv at omdøbe din *.html til *.js
...det kan være det hjælper, men tror ikke helt på den!
Avatar billede hjald Nybegynder
13. februar 2002 - 12:37 #3
Tak for svaret fever.
Jeg tror faktisk ikke at det er navnebeskrivelsen - efter at have prøvet forskellige muligheder. Jeg er kommet såvidt, at den nu kommer frem med jeg i læsning af filen.....

Problemet er nok selve menuen - som består af en htm-fil, samt 2 gif-filer. Htm-filen indeholder så både javascript og style, samt htm-koder som <head>...her ligger script og style....</head><body> ... her ligger alle betegnelserne for menuer, og henvisningerne til disse ...</body>

Der er givet nogen formalie som jeg ikke overholder???

min 'almindelige' side ser således ud (det er kun et forløbigt eksempel for at prøve tingene af):

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>css ramme</TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
<LINK HREF="../indhold/grundl/kbhtekst.css" REL="stylesheet" TYPE="text/css">
</HEAD>
<body>
<div class="boksmenu">
<script type="text/javascript" src="grundl/menu.htm"></script>
</div>
<BR>
<H3>Denne side er ikke færdig endnu....</H3>
<BR>
Men det bliver den forhåbentlig snart.
</BODY>