Avatar billede pnr Nybegynder
12. februar 2002 - 15:44 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Frame midt på siden?

Hvordan laver man et frame midt på en side (Den må ikke røre nogle af siderne)?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. februar 2002 - 15:47 #1
brug iframes
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2002 - 15:47 #2
centrerer den måske ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. februar 2002 - 15:57 #3
et eksempel:

<iframe height="400" width="400% "scrolling='auto'" name="main" src="main.html"></iframe>

og for også at netscape kan læse den laver du en mage til bare med ilayer istedet for iframe
Avatar billede pesa Nybegynder
12. februar 2002 - 15:58 #4
Du opretter tre frames hvor de to yderste f.eks. er 10 pixels bredde. Den inderste rører så ikke siderne.

Er det det du mener? Ellers må du lige forklare dig lidt klarere. :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. februar 2002 - 16:00 #5
øhh, widt skal være width="400" eller kommer den vist til at fylde lidt mere end skærmen :-)
Avatar billede pnr Nybegynder
12. februar 2002 - 17:19 #6
kan man ikke placere et frame i et frame?
Avatar billede pnr Nybegynder
12. februar 2002 - 17:32 #7
eks.

Frame1 Frame1 Frame1
Frame1 Frame2 Frame1
Frame1 Frame1 Frame1
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
12. februar 2002 - 18:52 #8
<table border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%" height="100%">
<tr>
Avatar billede vesterstrand Nybegynder
12. februar 2002 - 20:08 #9
Her har du en, der har 20 pixels afstand til top og bund og begge siderne:

<frameset framespacing="0" rows="20,*,20">
  <frame name="top" scrolling="no" noresize src="top.htm" target="indhold">
  <frameset cols="20,*,20">
    <frame name="venstre" target="hovedramme" src="left.htm" scrolling="no" noresize>
    <frame name="hovedramme" src="middle.htm" scrolling="auto" noresize>
    <frame name="hojre" src="right.htm" scrolling="no" noresize>
  </frameset>
  <frame name="bund" scrolling="no" noresize target="indhold" src="bottom.htm">

</frameset>

(det er da midt på en side) :-)
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
12. februar 2002 - 21:07 #10
ups...fik ikke lavet den færdig...her:

<table border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%" height="100%">
<tr>
    <td width="100%" height="100%" valign="middle" align="center"><iframe height="400" width="400" scrolling="auto" name="main" src="main.html" frameborder="0"></iframe></td>
</tr>
</table>
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
12. februar 2002 - 21:08 #11
værsgo...

MVH
Mr.Meincke
Avatar billede pnr Nybegynder
12. februar 2002 - 22:48 #12
Jeg takker mange gange :-)

mr.meincke kan du ikke ligge et svar, så du kan få del i pointene
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
12. februar 2002 - 22:51 #13
værsgo...og selv tak..skulle det være en anden gang :-)
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
12. februar 2002 - 23:02 #14
hmm...ingen points :(
Avatar billede xpmobil Nybegynder
13. februar 2002 - 15:54 #15
det gøres med <IFRAME name="frame" frameBorder=0 height=509 marginHeight=0 marginWidth=0 scrolling="auto" src="startmenu.php" width=100%></IFRAME>

Name = hvad din frame skal hede
Src = dit link til det

huske
target="frame"
i hver <a href=""></a> så det kommer til at se såden her ud <a href="" target="frame"></a>
MVH daniel kejser http://www.xpmobil.dk
Avatar billede xpmobil Nybegynder
13. februar 2002 - 15:54 #16
det gøres med <IFRAME name="frame" frameBorder=0 height=509 marginHeight=0 marginWidth=0 scrolling="auto" src="startmenu.php" width=100%></IFRAME>

Name = hvad din frame skal hede
Src = dit link til det

huske
target="frame"
i hver <a href=""></a> så det kommer til at se såden her ud <a href="" target="frame"></a>
MVH daniel kejser http://www.xpmobil.dk
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
13. februar 2002 - 16:02 #17
som i kan se er dette spm løst...jeg har bare ikke fået points
Avatar billede pnr Nybegynder
13. februar 2002 - 16:02 #18
Sorry Jeg havde sq helt glemt dig
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
13. februar 2002 - 16:03 #19
np... :)
Avatar billede pnr Nybegynder
13. februar 2002 - 16:03 #20
Det skulle være i orden nu!! Undskyld