Avatar billede fadme Nybegynder
12. februar 2002 - 12:26 Der er 3 kommentarer

size af textfield gennem css

Hej

Jeg prøver at lave en inputform så generel så mulig, således at der senere kan tilføjes ny felter. Desuden skal den også passe til flere skærmopløsninger.

Jeg har gjort således,

HTML fil:

<div class="inset">
<div class="felt">
<div class="feltforklaring">Titel:</div>
<div class="tekstfelt"><input type="text"  value="indtast her"></div>
</div>

CSS:

body{font-family:verdana ; background-color:buttonface ; font-size:8pt}
.inset{border-width:thin ; border-style:inset}
.felt{position:relative ; height:50}
.feltforklaring{position:relative ; top:15 ;left:25 ; font-size:12}
.tekstfelt{position:relative ;  top:1 ; left:90}

mit problem er jeg gerne vil sætte size på tekstfeltet så det tilpasser sig resten, ikke size på selve layerét, men på selve input-feltet. Hvis jeg sætter det i HTML-filen, tilpasser det sig jo ikke til skærmopløsning osv.

Avatar billede agony2 Nybegynder
12. februar 2002 - 12:31 #1
<input type="text"  value="indtast her" style="width: 300px;">
Avatar billede agony2 Nybegynder
12. februar 2002 - 12:33 #2
glem det jeg er blind :) læste ikke hele teksten, men style skal over i din css.
Avatar billede fadme Nybegynder
12. februar 2002 - 12:36 #3
ja det virker som at hvis jeg sætter width i mit CSS, gør det layerét bredere, men ikke selve textfeltet.