Avatar billede websafe Nybegynder
11. februar 2002 - 22:13 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Hvad går der galt her??

Hvorfor har jeg fornemmelsen, at JEDPlus leger 100 meter fejlmeddelelse på tid med mig?

Programmet ser sådan ud:
**********************************************************************************************************************
/*This Is a Test
*/
class Test
{
static void main(String[] args)
{
System.out.println("This Is a Test");
}
**********************************************************************************************************************
Og det her er svaret hver gang når jeg Compiler, ("gælder for alle programmer"):
**********************************************************************************************************************
-Called Compiler C:\JDK13~1.1_0\bin\javac.exe-
-Target File: D:\Java\Test-
javac: invalid argument: D:\Java\Test
Usage: javac <options> <source files>
where possible options include:
  -g                              Generate all debugging info
  -g:none                      Generate no debugging info
  -g:{lines,vars,source}    Generate only some debugging info
  -O                              Optimize; may hinder debugging or enlarge class file
  -nowarn                      Generate no warnings
  -verbose                      Output messages about what the compiler is doing
  -deprecation                Output source locations where deprecated APIs are used
  -classpath <path>        Specify where to find user class files
  -sourcepath <path>      Specify where to find input source files
  -bootclasspath <path>  Override location of bootstrap class files
  -extdirs <dirs>              Override location of installed extensions
  -d <directory>              Specify where to place generated class files
  -encoding <encoding>    Specify character encoding used by source files
  -target <release>          Generate class files for specific VM version

-Finished-
**********************************************************************************************************************

Avatar billede s.b.a Nybegynder
11. februar 2002 - 22:15 #1
skriv public foran static

Public static void main...............................................................................................................................
Avatar billede websafe Nybegynder
11. februar 2002 - 22:16 #2
Der er et skærmbillede på http://www.webwide.dk/java/Jedplus.jpg
Avatar billede websafe Nybegynder
11. februar 2002 - 22:17 #3
sba >> Det har ingen betydning for fejlmeddelsen...
Avatar billede s.b.a Nybegynder
11. februar 2002 - 22:18 #4
Har du prøvet at gøre det ??
Avatar billede s.b.a Nybegynder
11. februar 2002 - 22:20 #5
Hmm det kan være det er mig der tager fejl så de er ikke programmet der er noget galt med eller hvad ??=
Avatar billede websafe Nybegynder
11. februar 2002 - 22:20 #6
Undskyld hvis jeg virker arrogant, men det *har* altså ingen betydning i dette tilfælde. Den tager public som default.
Avatar billede websafe Nybegynder
11. februar 2002 - 22:22 #7
sba >> Nej, programmet er sådan set fint nok - det jeg nu er ude på, er at finde ud af, hvor der skal rettes for at undgå fejlmeddelelserne - og som de fleste kan se, er det ikke i koden der er noget galt.
Avatar billede websafe Nybegynder
11. februar 2002 - 22:23 #8
sba >> Noget helt andet er så, at jeg normalt også bruger public...
Avatar billede s.b.a Nybegynder
11. februar 2002 - 22:24 #9
;o)..ok det er bare mig...Jeg er heller ikke så god til java i nu !
Avatar billede websafe Nybegynder
11. februar 2002 - 22:25 #10
sba >> Hæng på! At kunne kode i Java er et skidegodt udgangspunkt idet det minder meget om C++, PHP og Perl + en masse andet... Kan du Java, kan du mere end du umiddelbart forestiller dig :-)
Avatar billede mel2000 Nybegynder
11. februar 2002 - 22:29 #11
Hvordan compiler du?
Avatar billede rene-rene Nybegynder
11. februar 2002 - 22:29 #12
har ingen anelse om dette er løsningen... men hvem ved .-)
Stien til compileren er den rigtig, her tænker jeg på tilden i stien.
Avatar billede websafe Nybegynder
11. februar 2002 - 23:01 #13
Tilden er nu fjernet ved at forkorte mappens navn -> http://www.webwide.dk/java/Jedplus2.jpg
Avatar billede rene-rene Nybegynder
11. februar 2002 - 23:05 #14
stemmer stien nu overens med den aktuelle sti?
Avatar billede websafe Nybegynder
11. februar 2002 - 23:14 #15
yep - det gjorde den i øvrigt også før...
Avatar billede mel2000 Nybegynder
11. februar 2002 - 23:29 #16
Prøv at rette så der kommer til at stå flg.

public class Test {

  public static void main(String[] args){
      System.out.println("This Is a Test");
  }

..:: mel2000 ::..
Avatar billede websafe Nybegynder
11. februar 2002 - 23:32 #17
mel >> Det hjælper ikke noget.. Java er ligeglad med blanktegn...
Avatar billede mel2000 Nybegynder
11. februar 2002 - 23:38 #18
Det ved jeg godt... Men prøv at skriv: public foran class Test og public foran static void main.

Jeg ved godt at det er "posted" før, men jeg vil foreslå dig at du prøver :-)

..:: mel2000 ::..
Avatar billede mel2000 Nybegynder
11. februar 2002 - 23:49 #19
Undskyld!!!!! Det er ikke din kode.

prøv at lave stien til source filen om fra D:\Java\Test til D:\Java\Test.java

jeg ved ikke om det er det, og kender ikke til JEDplus.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
12. februar 2002 - 16:21 #20
Hvilken compiler bruger du ?
Er det i win eller Linux
Avatar billede mickni33 Nybegynder
12. februar 2002 - 16:23 #21
Sorry!!!
Vidste ikke at Jedplus var en compiler
Avatar billede synderen Praktikant
15. februar 2002 - 11:09 #22
Der er ikke noget galt med:
class Test
{
static void main(String[] args)
{
System.out.println("This Is a Test");
}
virker fint på min....
Avatar billede mka848 Nybegynder
17. februar 2002 - 09:42 #23
Efter at have læst samtlige indlæg føler jeg at en "udredning" er på sin plads.

1) Kildeteksten fejler intet.
2) "public" er et reserveret ord i Java der beskriver om metoden man har defineret er en del af klassen interface.
3) Det er altid "pænest" at skrive "public" selvom Java pr. default antager at en metode er "public", da det øger læsbarheden af koden.
4) JEDplus er IKKE en compiler men et udviklingsmiljø (IDE) der bygger ovenpå Sun's (Dem der laver Java) egen Java compiler (javac.exe)

Dit problem er ganske enkelt, at din java-fil skal omdøbes til "Test.java". Alle java kildetekster skal have endelsen ".java" og et navn der er identisk med klassens navn (det der står efter "class", i dit eksempel "Test") !
Avatar billede websafe Nybegynder
21. februar 2002 - 16:58 #24
Så er det på tide at få givet nogle points ud...
Problemet viste sig at være følgende:
I win2k skal man altså huske at slå "vis filendelser" til i *alle* mapper, for ellers vil JEDPlus ikke være med. Der er points til mel2000 og mka848, idet de kom tættest på at løse problemet.

Takker for hjælpen :o)