Avatar billede jenskf Nybegynder
11. februar 2002 - 21:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Simpel scriptfejl

SCRIPT:
<%
videotitelNavn1 = "Videobånd nr. 1"

if Request.QueryString("videotitel1") = "ja" And videotitler = "" Then
    videotitler = videotitelNavn1
else
    videotitler = videotitler & ", " & videotitelNavn1
end if

Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
.
%>

Hvorfor går den øverste del ned og skaber en "Invalid class string" fejl for linien, der hedder "Set Mailer..." (som er starten på et andet script, som ikke er relevant her)? Begge scripts kan godt alene, men ikke sammen!?!?!?
Avatar billede excession Nybegynder
11. februar 2002 - 21:57 #1
du skal poste mere kode hvis vi skal kunne finde fejlen..

-- xs
Avatar billede jenskf Nybegynder
11. februar 2002 - 22:05 #2
<%
videotitelNavn1 = "Videobånd nr. 1"

if Request.QueryString("videotitel1") = "ja" And videotitler = "" Then
    videotitler = videotitelNavn1
else
    videotitler = videotitler & ", " & videotitelNavn1
end if

Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
Mailer.RemoteHost  = "mail.minhjemmeside.dk"
Mailer.FromName    = "minhjemmeside"
Mailer.FromAddress = "webmaster@minhjemmeside.dk"
Mailer.AddRecipient  Request.QueryString("fraNavn"), Request.QueryString("fraAdresse")
Mailer.Subject    = "Videotitler"
Mailer.BodyText    = "Du har bestilt følgende videotitler: " + videotitler
%>
Avatar billede excession Nybegynder
11. februar 2002 - 22:06 #3
du skal også skrive hvilken fejlmeddelelse du får..
Avatar billede jenskf Nybegynder
11. februar 2002 - 22:07 #4
Plus selvfølgelig også "Mailer.SendMail" som scriptet slutter med.
Avatar billede jenskf Nybegynder
11. februar 2002 - 22:08 #5
"Invalid class string" i linien >>Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")<<
Avatar billede ij Nybegynder
11. februar 2002 - 22:08 #6
Der er ikke nogen klasse "Mailer" i objektet "smtpsvg", eller også har du stavet det forkert?
Avatar billede ij Nybegynder
11. februar 2002 - 22:09 #7
SMTPsvg.Mailer skal være et COM objekt der er registreret på serveren.
Avatar billede jenskf Nybegynder
11. februar 2002 - 22:12 #8
Ups - og det er der ikke på den server, som jeg p.t. bruger. Ok - min fejl - hvem ellers ;-) Tak for hjælpen.
Avatar billede ij Nybegynder
11. februar 2002 - 22:12 #9
Det var så lidt. Det er en klassiker ;-))))