Avatar billede jmc Nybegynder
10. februar 2002 - 23:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan finde denne side?

der benyttes et javascript object, kan det lade sig gøre alligevel at lade fks. google finde siderne?
Jeg skriver <META NAME="ROBOTS" CONTENT="ALL"> men kan jeg skrive til hvilke dokumenter?

<HTML>
<HEAD>
<META NAME="KEYWORDS" CONTENT="Rummeligt arbejdsmarked, arbejdsliv, godt arbejdsliv, social partner, forebyggelse, integration, fastholdelse, teambuilding, coaching, konsulent, organisationsudvikling, konferencer, arbejdsglæde, sygefravær, arbejdsliv og familieliv, netværk, forandringsagent, stress, visioner, strategier, mål, storytelling, ledere, tillidsrepræsentanter, fagbevægelse, kommuner, virksomheder, værdibaseret ledelse, personalepolitik, etik, menneskelige ressourcer, holistisk ledelse, konferencer, kurser, workshops, foredrag, arbejdsfastholdelse, koordinationsudvalg, socialt ansvar, forebyggelse, kompetence, management, organisation">
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="ALL">
</HEAD>

<script language=javascript>

function frameObjekt (navn, link) {
  this.navn    = navn;
  tempString = '';
    if (cgiString.indexOf(navn + '=') != -1) {
      tempString = cgiString.substring(cgiString.indexOf(navn + '=') +
                      navn.length + 1, cgiString.length);
      if (tempString.indexOf(DELIMETER) != -1) {
        this.link = tempString.substring(0, tempString.indexOf(DELIMETER));
      }

      else {
        this.link = tempString;
      }

    else {
      this.link = link;
    }

function lavFrameObjekt (nummer, navn, link) {
  frameObjekt[nummer] = new frameObjekt(navn, link);
}

  var callingURL = top.document.location.href;
  //var callingURL = parent.document.URL;
  var cgiString = callingURL.substring(callingURL.indexOf('?'),callingURL.length);
  var DELIMETER = '&';

  lavFrameObjekt(1, 'thetop', 'top.htm');
  lavFrameObjekt(2, 'main', 'welcome.htm');
  lavFrameObjekt(3, 'menu', 'menu.htm');

  with (document) {
writeln ('<HTML><HEAD><TITLE>* * * damtoft.com</TITLE></HEAD>');
    writeln ('<frameset cols="*,165" rows=* border=0 framespacing=0 frameborder=NO>');
    writeln ('  <frameset rows="70,*" cols=*> ');

    // INSTEAD OF ASSIGNING A STATIC DOCUMENT NAME TO "SRC", ASSIGN THE VALUE
    //  IN THE APPROPRIATE FRAME OBJECT (AS SPECIFIED IN THE CALLING URL)
writeln ('    <FRAME SRC="' + frameObjekt[1].link +
            '" NAME="thetop" SCROLLING=NO MARGINHEIGHT=0 MARGINWIDTH=0 NORESIZE>');
    writeln ('    <FRAME SRC="' + frameObjekt[2].link +
            '" NAME="main" SCROLLING=AUTO MARGINHEIGHT=0 MARGINWIDTH=0 NORESIZE>');
    writeln ('  </FRAMESET>');
    writeln ('  <FRAME SRC="' + frameObjekt[3].link +
            '" NAME="menu" SCROLLING=NO MARGINHEIGHT=0 MARGINWIDTH=0 NORESIZE>');
    writeln ('</FRAMESET>');
writeln ('</HTML>');
  }
</script>

<noframe>
<a href="toc.htm">robot</a>
</noframe>
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. februar 2002 - 12:30 #1
Google har det, som de aller fleste søgemaskiner, svært med javascript. Sagt helt præcist, Den kan ikke læse den del af din side der er skrevet som jevascript.
Hvis dit site skal gøres bare lidt søgemaskine venligt, må du basere dig på NOFRAMES, NOSCRIPT, NOEMBET tag (dette skal dog gøres med forsigtighed) samt doorway/hallway sider med en fornuftig linkstruktur.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede jmc Nybegynder
11. februar 2002 - 14:50 #2
Jeg benytter jo også et:

<noframe>
<a href="toc.htm">robot</a>
</noframe>

skulle dette være nok?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. februar 2002 - 19:59 #3
Nej slet ikke

Mellem dine NOFRAMES tags skal du have en komplet optimeret flad HTML side. Siden optimeres til de søgeord der er væsentlige for dig, herunder er det ret væsentligt at dine html links (<a href="et eller andet") er veldesignede, således at alle dine optimerede sider kan nås i max to klik. Rygtet siger at du kun bør udfylde NOFRAMES tagen på index siden, det andet kan blive straffet. Dette har jeg dog ikke selv konstateret endnu
Avatar billede jmc Nybegynder
11. februar 2002 - 20:38 #4
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. februar 2002 - 11:28 #5
Du bør fylde mere indhold på samt koncentrer dig om få søgeord.

Søgerobotten læser sidens tekst og udregner søgerordernes vigtighed efter hvor og hvor meget de forekommer i teksten, overskrifter, links, alt tags, metatags, m.m.

Prøv at kikke her http://www.bufferzone.dk/webpromotion.htm, denne side er optimeret til ordet webpromotion og kun det, prøv også at kikke på linkstrukturen fra forsiden og til denne side, samt andre tilsvarende
Avatar billede jmc Nybegynder
12. februar 2002 - 11:58 #6
Tak jeg er bekendt med hierakiet, jeg lavede denne artikel i 1998. http://www.daimi.au.dk/~jm/meta/ Men jeg savner stadigt et svar om søgemaskinen vil finde de underliggende sider når framesættet genereres via et javascript object. Jeg undre mig over at du slet ikke kommer ind på robots.txt

Kunne jeg benytte en robot.txt i site root og linke op til alle dokumenterne? Det er kunden selv som styrer indholdet på sitet og metatags via opdateringsmodulet UpdateMadeEasy. http://www.grabit.dk/updatemadeeasy/

Umh der var to spørgsmål her:
1. Vil søgemaskinen vil finde de underliggende sider igennem <noframe> tag?2. Kunne jeg benytte en robot.txt og hvordan skulle den se ud for at virke?

sådan?
user-agent: *
allow: /apage1.htm
allow: /apage2.htm
allow: /apage3.htm
allow: /apage4.htm
allow: /apage5.htm
allow: /apage6.htm
allow: /apage7.htm
allow: /apage8.htm
allow: /bpage1.htm
allow: /bpage2.htm
allow: /bpage3.htm
allow: /bpage4.htm
allow: /bpage5.htm
allow: /bpage6.htm
allow: /bpage7.htm
allow: /bpage8.htm
allow: /cpage1.htm
allow: /cpage2.htm
allow: /cpage3.htm
allow: /cpage4.htm
allow: /cpage5.htm
allow: /cpage6.htm
allow: /cpage7.htm
allow: /cpage8.htm
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. februar 2002 - 20:24 #7
for at tage dem i omvendt rækkefølge, sor er robots.txt til at forhindre robotterne i at se særlige sider eller forhindre særlige robotter i at bruge båndbredte og indsamle oplysninger og altså ikke til at styre hvad en søgerobot skal se af sider.

Til dit første spørgsmål er svaret delvist ja, men det er ikke en særlig effektiv måde at gøre det på. Dels vil der være søgemaskiner, der vil opfatte en side med mange links og meget lidt tekst som spam og straffe dit site for det og dels vil de søgerobotter, der ikke direkte straffer, rate din side meget lavt da der ingen tekst er. Mit råd er stadig, lav NOFRAMES sektionen som en flad HTML side med tekst og koncentrer dig om max 3 søgeord, lav så andre flade HTML sidet til resten af søgeordene og link dem sammen i et fornuftigt hirarkie
Avatar billede blizzardmaster Nybegynder
14. februar 2002 - 20:38 #8
Som Bufferzone skriver - for mange links på en side er ikke en god ide - der skal være balance mellem tekst og links.

Det mest optimale er, at arbejde med helt almindelige html-sider. Udvælg med omhu de vigtigste søgeord og foretag optimering af disse.

Peter  - www.digital-marketing.dk
Avatar billede jmc Nybegynder
07. april 2002 - 10:53 #9
tak